Menu
JA, MAMA

Izdavačka kuća Alfa pripremila udžbenike za novu školsku godinu

Alfini udžbenici za primjeren program od nove školske godine dostupni i za niže razrede osnovnih škola

Dok se jedna od najizazovnijih školskih godina polako primiče kraju, već se sve sprema za novu školsku godinu i nove izazove. „Škola za život“ od jeseni dolazi i u preostale razrede osnovnih i srednjih škola, pa će tako učenici drugih, trećih i četvrtih razreda osnovnih škola Informatiku učiti prema novom kurikulu i novim udžbenicima, šestaši i sedmaši sve predmete osim onih koji obuhvaćaju STEM tematiku, osmaši pak one iz STEM područja, a gimnazijalci 2. i 3. razreda sve predmete.

S obzirom na to da se približava početak biranja udžbenika za dolazeću školsku godinu, jedna od vodećih izdavačkih kuća, izdavačka kuća Alfa, danas je održala virtualnu konferenciju za medije te predstavila sve novosti koje su pripremili za iduću školsku godinu.

Predstavljena je nova generacija udžbenika za primjeren program i pilot-projekt ”Alfa BETA testiranje”, a osvrnuli su se i na mjere koje su već u samom početku pandemije koronavirusa poduzeli za olakšavanje i asistenciju u online nastavi.

Od nove školske godine nova generacija udžbenika za primjeren program

Velika novost u školama od jeseni je Alfina nova generacija udžbenika za primjeren program, koje su pripremili za gotovo sve predmete i razrede osnovnih škola, a od ove godine i prvi put za predmete razredne nastave od 2. do 4. razreda. Upravo to predstavlja izniman iskorak u hrvatskom školskom sustavu, s obzirom na to da će se više od 30 tisuća školaraca koji imaju neki oblik poteškoća u učenju napokon moći koristiti vizualno i grafički jednakim udžbenicima, ali sadržajno prilagođenima svojim potrebama.

Nova serija udžbenika je grafički, jezično i sadržajno prilagođena učenicima s teškoćama u učenju, ali se izgledom bitno ne razlikuje od onih koji se koriste u redovnoj nastavi. Udžbenici su pripremljeni za sve predmete razredne i predmetne nastave, odnosno za učenike od 2. do 8. razreda osnovne škole osim za prvi razred i odgojne predmete. Novim zaokretom u pripremi udžbenika za primjerenu nastavu Alfa je željela izbjeći problem zbog kojeg se djeca s poteškoćama u učenju osjećaju nelagodno, drukčije ili manje prihvaćeno od svoje školske, pa i druge okoline, s obzirom na to da je uključenost iznimno važan čimbenik u odrastanju svakog djeteta.

Na prilagodbi Alfinih udžbenika već niz godina radi prof. logopetkinja Željka Butorac, koja je na online konferenciji istaknula:

„U Republici Hrvatskoj u ovom je trenutku u osnovnim školama oko 12 posto učenika s teškoćama u razvoju raznih vrsta i etiologije. To znači da čak 35.000 učenika treba primjeren oblik školovanja, odnosno redovni program uz individualizirane postupke ili redovni program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke u radu. Svi zakoni i pravilnici zahtijevaju stvaranje uvjeta u našim školama za zadovoljavanje različitih odgojno-obrazovnih potreba svakog učenika i omogućavanje svim učenicima da uče zajedno. No, ni jedno se dijete ne bi trebalo osjećati izolirano ni različito, posebno ne u radu u razredu. Zato smo ove godine odlučili svim učenicima pružiti nove udžbenike koji se vizualno i grafički ne razlikuju od standardnih, a kako se zbog različitih udžbenika ne bi osjećali posramljeno ni različito od ostalih učenika u razredu, te vjerujemo da će i učitelji prepoznati ovaj pozitivni pomak.“

Alfa kao asistent u online nastavi

Pandemija koronavirusa utjecala je na sve grane i djelatnosti, pa su tako i izdavači neizbježno osjetili njezin utjecaj, posebno u obliku podrške nastavnicima, učenicima i roditeljima da što lakše i jednostavnije prebrode online nastavu.

Svjesna zahtjevnosti trenutka, e-učenja i njegove kvalitetne provedbe, Alfa je u vrlo kratkom vremenu osmislila i svojim korisnicima ponudila metodički oblikovane sadržaje koji daju podršku nastavnicima u procesu e-učenja. Tako je kreirana virtualna učionica www.nastava.alfa.hr, kojom se danas uspješno koristi više od 15.000 nastavnika i učenika diljem Hrvatske s ukupno 350.000 pregleda.

“Ulažemo velike napore kako bismo bili kvalitetan partner i podrška u nastavi na daljinu – zahvaljujući mnogobrojnim kanalima komunikacije s našim korisnicima, učiteljima i učenicima, počevši od digitalne platforme, digitalnih udžbenika i Alfinih mrežnih stranica, partner smo i podrška online nastavi te smo u stalnom kontaktu sa svim našim korisnicima. Online nastava općenito, a posebno u ovoj situaciji, koja nas je sve zatekla, još je uvijek novitet i velik izazov za sve sudionike u školstvu. Zato smo iznimno ponosni na to što smo zahvaljujući pravodobnoj komunikaciji s korisnicima i dobrom osluškivanju njihovih potreba u vrlo kratkom roku omogućili sve za što ugodnije i jednostavnije snalaženje u online nastavi“, istaknuo je Domagoj Dedić, voditelj marketinga izdavačke kuće Alfa.

Predstavljen inovativan i jedinstven projekt s ciljem doprinošenja još boljoj kvaliteti Alfinih udžbenika

Kako bi osigurala dodatnu vrijednost u kvaliteti sadržaja udžbenika, Alfa je ove godine pokrenula jedinstven projekt „Alfa BETA testiranje“, koji ima za cilj okupitidionike i stručnjake iz različitih područja u raspravu i dijalog te razmjenu mišljenja o udžbeničkom sadržaju, a kako bi se dobio uvid u senzibilitet javnosti prema sadržaju namijenjenom nastavi i učenju.

U prvoj pilot-fazi projekta i analizi udžbenika iz Hrvatskog jezika i Matematike za 2. i 3. razred osnovnih škola sudjelovali su udruga Klikeraj, koja okuplja tim psihologa i edukatora s ciljem razvoja dječjih kognitivnih potencijala, Udruga hrvatskih učitelja Zvono, Hrvatska udruga nastavnika istraživača HUNI te Institut društvenih znanosti dr. Ivo Pilar.

Povodom predstavljanja projekta, direktorica nakladništva izdavačke kuće Alfa Daniela Novoselić naglasila je:

„Iznimno smo sretni i zadovoljni što su sudionici podržali našu inicijativu i ovaj projekt koji nam je dao mogućnost da čujemo različita mišljenja javnosti o pojedinom udžbeniku, što je svakako vrijednost ovog projekta jer tako nešto do sada nije postojalo, a mi smo rezultatima vrlo zadovoljni. Nama kao izdavaču takva je razmjena mišljenja itekako važna jer nam je povratna informacija o našim udžbenicima uvijek prioritet kako bismo i u budućnosti pridonosili njihovoj što boljoj kvaliteti. Ovim smo projektom htjeli dodatno, izvan zakonski propisane procedure, ispitati sadržaj naših udžbenika i smatramo kako je projekt primjer dobre prakse i kako ćemo njegovim provođenjem u budućnosti i uključivanjem što više različitih suradnika dobiti vrijedne komentare i mišljenja koji će pomoći našim autorima te u konačnici doprinijeti kvaliteti naših udžbenika. Ovim smo projektom uveli još jednu novost u poslovanje i dodatno zaokružili svoju misiju da korisnicima ponudimo najkvalitetnije materijale.“