Piše: Veronika Brček

Gledajući po teretani, listajući časopise, gledajući tv… vidimo velike muškarce s mišićavim rukama i nogama kako dižu utege od 50 i više kilograma. Normalno, zbog toga zaključujemo: ukoliko ću dizati utege, bit ću velika!

Takvo razmišljanje ima veliki broj žena i djevojaka danas. No, to je daleko od istine.

Danas ćemo razbiti ovaj mit!

Dizanjem utega naše salo zamjenjuje se mišićima što može rezultirati nepromijenjenom brojkom na vagi, ALI i ubrzanjem metabolizma. Što više mišića imamo, naše tijelo troši više kalorija u stanju mirovanja pa nam je potrebno i više kalorija za energiju. Također, najmanje 24 sata nakon treninga sa utezima, naše tijelo troši više kalorija zbog fenomena zvanog “dug kisika”. Do “duga kisika” dolazi jer je naše tijelo nakon napornog treninga s opterećenjem u deficitu s kisikom. Ono satima nakon treninga troši više kisika, kako bi se naše tijelo oporavilo i kako bi se uspostavila hormonalna ravnoteža, popravak stanica, anabolizam i kako bi se izvori energije nadomjestili. Kao posljedica tog fenomena naš se metabolizam ubrzava, a kalorijska potrošnja raste.

 

Nadalje, ojačava nam srce, jer je srce također mišić, pomaže nam da lakše zaspimo te da dulje i dublje spavamo i ojačava nam kosti (treniranjem s utezima stavljate dodatan stres na svoje kosti što ih tjera da jačaju i postaju gušće, čime smanjujete rizik za oboljenjem od osteoporoze).