Piše: Veronika Brček

U današnje vrijeme sve je više onih koji počinju uviđati prednosti zdravog načina života. Izbacuju nezdrave namirnice, počinju vježbati i sl. No, nažalost, mnogi od nas to rade na krivi način. Razlozi su različiti: neznanje, neupućenost, želja za vrlo brzim rezultatima… Također, različite korporacije u svemu ovome vidjele svoju prednost, pa, gdje god se okrenemo, možemo vidjeti reklamu kao što je: „U tjedan dana 5 kilograma manje!“, „Ne morate se ničega odreći, samo pijte ovo“, „Beyonce jede ovo svaki dan!“, „Nutricionisti je mrze, jer je otkrila tajnu mršavljenja“ i slično.

Jedina prava istina i jedini pravi način mršavljenja je zdrav život. Ništa ne dolazi preko noći, pa ni to. Stoga vam donosimo 2o zlatnih pravila koje možete primjenjivati svaki dan i biti zdravi:

  1. Ne kaže se uzalud: 80% prehrana, 20% vježbanje – bBitno je da svoje tijelo nahranite zdravim namirnicama kako bi funkcioniralo i bilo zdravo, vježbanje je još jedan alat koji pomaže u ostajanju fit.
  2. Umjerenost je ključ – Ne valja pretjerivati ni u čemu pa tako ni u izbjegavanju junk fooda: jednom tjedno si možemo priuštiti cheat meal ili jednom mjesečno cheat day.
  3. Ugljikohidrati nisu nešto od čega bismo trebali bježati-  Trebaju  nam kako bi naše tijelo imalo energiju.
  4. Izbjegavajte jesti voće poslijepodne –  Tijelo ga ne prepoznaje kao voće, već kao šećer.
  5. Pijte puno vode – Konstanto, tijekom cijelog dana, prije obroka
  6. Budite aktivni – koliko puta ste već pročitali da parkirate jednu ulicu prije svoje destinacije i prošetate do nje? To doista jest odličan savjet i trebali biste ga se pridržavati!
  7. Uključite povrće u što više vaših obroka
  8. Nemojte jesti 1-2 sata prije spavanja
  9. Spavajte najmanje 6 sati
  10. Jednom tjednom imajte relax day
  11. Nije ključno brojati kalorije, već sastojke – Šećer, sol…
  12. Nemojte preskakati doručak, nikad!
  13. Važite se, ali ne prečesto – Ukoliko aktivno pratite svoju težinu, jednom tjedno je sasvim dovoljno.
  14. Samo zato što na proizvou piše da je fit, ne znači da to i je –  Pogledajte sastojke, obično „fit“ proizvodi sadrže najmanje 10g šećera)
  15. Jedite puno proteina – Ubrzavaju sagorijevanje kalorija jer „vuku“ više masti i prilikom treninga,sprječavaju gubitak mišićne mase.
  16.  Jedite polako!
  17. Čitajte deklaracije proizvoda – Proizvođači žele da kupite proizvod pa uvećano stavljaju ono što će vam se svidjeti, a sitnim slovima su napisani i ostali, manje poželjni sastojci.
  18. Pijte alkohol u umjerenim količinama – Recimo, čašu crnog vina uz ručak, o čemu smo pisali ovdje.
  19. Planirajte svoje obroke – Skuhajte si ili pripremite užinu za posao/fakultet, umjesto da ju kupujete
  20. Opustite se! – Razmislite: hoće li vam stvar koja vam stvara stres biti važna za 5 godina?

Za kraj, da ponovimo, zdrav život trebao bi biti način života, a ne kratkoročno rješenje kako bi lijepo izgledali na plaži, na vjenčanju ili nekom drugom trenutnom događaju.

Zdrav život može biti vrlo lagan i interesantan, ako se dovoljno informiramo o njemu i, najvažnije, uživamo u životu!