Portali su prepuni novogodišnjih savjeta o svemu što možete zamisliti. Ne brinite, ja ne znam kako ćete najlakše smršavjeti. Niti kako da vam koža izgleda blistavo i nakon samo pet sati sna. Još manje znam kako na brzinu preboljeti vezu i u novu godinu ući nasmiješena. A najmanje znam kako u jednom danu stići na posao, u teretanu, na piće s frendicama i romantičnu večeru s mužem. Dok kod uredne kuće s napisanom zadaćom čekaju dobro odgojena djeca.

feedback

Nešto ipak znam

Ako bih vam morala dati samo jedan savjet u novoj godini, onda bi on glasio ovako: potrudite se zavoljeti feedback.

Meni je činjenica što volim i u apsolutno svakoj situaciji očekujem feedback olakšala život. Mrzila sam slušati “loše” vijesti i kritike. Pokušavala bih uvjeriti druge u svoju genijalnu ideju, iako bi mi jasno dali do znanja da ta ideja ima mana. Navodnici iz dvije rečenice ispred ove su namjerno na tom mjestu jer danas znam da nema loših vijesti. Želim ih čuti sve. I iz svake ću nešto naučiti.

Da nisam poslušala feedback drugih, mnoge bih stvari napravila pogrešno ili s velikim zakašnjenjem.

Trenutak koji je sve promijenio

Točno znam kada se dogodio taj prijelaz s apsolutnog negodovanja na svaku,  pa i konstruktivnu kritiku, do trenutka u kojem sam počela zapravo slušati što drugi imaju za reći. I polako mijenjati stav.

Dogodilo se tijekom druge godine mog Airbnb iskustva domaćina. Prve sam se godine ljutila na sve. “Pa što oni misle tko su?!”, “Ne mogu vjerovati da netko može ostaviti ovako bezobrazan komentar!”, “Napravili smo najbolje što smo mogli i znali, ali svejedno nismo…” i tako dalje i tako dalje.

feedback

Druge godine smo svi uključeni u naš ljetni posao promijenili stav, poslušali kritike, poboljšali kvalitetu usluge i, ukratko, stavili fokus na gosta, a ne na naše afinitete.

Nakon petog ljeta, hladni smo kao špricer i imamo titulu Superhosta. Oni koji koriste aplikaciju kao domaćini znaju da to nije nimalo jednostavan zadatak, posebno u trenutnoj nepreglednoj konkurenciji.

Ne brani se i ne napadaj

Ono što sam donedavno zaboravljala je da komentari na moj rad ili rezultate mog rada nisu osobni napadi na mene. Prva reakcija u takvim situacijama bila mi je ili žestoka obrana ili jednako žestok napad. Obje metode su podjednako neučinkovite. U trenutku primanja kritike, nokautirajte ego. Putem ćete naučiti razlikovati konstruktivnu i prijateljsku kritiku ili savjet od neutemeljenih i zlobnih komentara.

Proces učenja da ne napadamo i da se ne branimo nego objektivno sagledamo situaciju i razmislimo što možemo učiniti kako bismo bili  bolji, dug je i naporan. Puno sam puta upala u tu zamku i još uvijek učim posao gledati isključivo kroz prizmu posla. Jedno je sigurno: kad to u potpunosti savladam(o), napredak je zagarantiran.