Piše: Paula Marasović

Svi već znaju, pogotovo oni koji ga vole, ali i oni koji ga ne vole, da 14. veljače obilježavamo Dan zaljubljenih. Ali jeste li znali da taj datum dijeli još jedno obilježje, naime, upravo na isti datum obilježava se Međunarodni dan darivanja knjiga. Stoga, ne zaboravite dragoj osobi ili možda pak sebi pokloniti neku knjigu, a možda je novo-predstavljena knjiga ˝Glazbene šetnje Zagrebom˝ upravo ono što tražite.

Knjiga Glazbene šetnje Zagrebom autorice Nade Bezić, prvi je specijalizirani glazbeni vodič kroz glavni grad Hrvatske, općenito prvi takav vodič u Hrvatskoj, koji nas detaljno vodi po glazbenim punktovima grada. Ovo je knjiga o prošlosti i sadašnjosti Zagreba koja čitatelja vodi od kuće do kuće, gdje je na neki način živjela glazba, od ulice do ulice, mirogojskim alejama zaustavljajući se kod spomenika i koncertnih dvorana. Zagreb ovom knjigom, namijenjenu za prosječnog građana koji ponešto zna o glazbi, dobiva kompletan pregled svih lokacija važnih za ozbiljnu glazbu.

Autorica ovog djela je Nada Bezić, muzikologinja, knjižničarka, voditeljica Hrvatskog glazbenog zavoda u Zagrebu i dugogodišnja vanjska suradnica Hrvatske radio televizije. Inspiracija za ovaj suvremeni vodič rodila se dok se u jednoj šetnji našom metropolom autorica okušala kao turistički vodič kolegama iz inozemstva, a to joj je, kako kaže, pogotovo uspijevalo na mjestima gdje se mogla raspričati o glazbenoj prošlosti grada.

Ova popularno napisana knjiga o povijesti glazbe donosi podatke o glazbenim lokacijama u četiri najatraktivnija područja u središtu Zagreba: Gornji grad, Kaptol, Zelena potkova i Ilica. Predstavlja spomen-ploče glazbenika, ulice koje nose njihova imena, spomenike, te grobove na Mirogoju. Također otkriva poveznice zagrebačkih muzeja i glazbe i opisuje najvažnije koncertne i kazališne prostore. Iako autorica spominje sva razdoblja, nižući podatke o različitim prostorima na kojima se skladala, proučavala, izvodila i distribuirala glazba, ili se samo čuva spomen na nju, najviše piše o posljednja dva stoljeća glazbene povijesti Zagreba, inače glavna područja njenih istraživanja.

Konačno, iako knjiga govori o glazbenom životu, kao temelj umjetnosti zvuka, ona ponajprije navodi čitatelja da gleda i promatra, da digne pogled u ulicama kojima toliko često prolazi ili da potraži spomen-obilježje nekog zasluženog glazbenika. ˝Ako se k tome zaista odlučite, kao čitatelj ovog djela, poslušati glazbu koja se spominje ili sa pobuđenim zanimanjem odete u neku koncertnu dvoranu ili kazalište,˝ kako i sama autorica piše u knjizi: ˝Sve moje skrivene želje bit će ostvarene˝.