Piše: Barbara Jutriša

1. DRVO

Tree pose ili ”drvo” je primarno usmjereno na postizanje balansa, no aktivacijom cijelog tijela kojom se zapravo i postiže taj balans jačaju se mišići, jača se koncentracija  te čiste misli.

Ukoliko se fokusirate na svoj dah i balansirate udahe i izdahe moći ćete stajati u toj asani bez većeg fizičkog truda, a što duže ju držite, vaš fokus postaje jači.

2. MARICHYASANA C

U sjedećem položaju, okretom gornjeg dijela tijela, okreću se unutarnji organi i kontroliranim udasima i izdasima pune se novim kisikom i tako stvaraju zdrav protok tvari u organizmu.
Ova poza pomaže kod boli u trbuhu i probavnih smetnji jer se kontroliranim pokretima dovodi kisik u najskrivenije dijelove tijela i tako potiče probava i ubrzavanje metabolizma.

3. RATNIK I

Ratnici su najbolje asane za stjecanje snage, kako u gornjem tako i u donjem dijelu tijela. Držeći stopala, kukove, ramena i ruke u savršenom timskom radu, postiže se jačanje cijelog tijela.
Važno je aktivirati trbušni zid jer se tako postiže i aktivacija cijelog tijela. Čim aktiviramo abdominalni zid, automatski nam se ispravlja kralježnica i vrat, a naše držanje postaje bolje.

4. KOBRA

Kobra je, bar u mojoj osobnoj praksi, bila otkriće. Zašto? Jer sam uvijek zaboravljala na ramena i srce, a trbušni zid nisam pravilno aktivirala. Kod izvođenja kobre važno je ramena ”vuči” što dalje od ušiju, a to se postiže spajanjem lopatica na leđima i aktvacijom leđnih mišića.
Problem dolazi jer zaboravljamo aktivirati abdominalni zid, zato nas boli donji dio leđa i to uvelike otežava vježbu. Važno je zato udahnuti, spojiti lopatice i aktivirati trbušni zid.
5. TADASANA

Tadasana je jedna od najkompleksnijih asana za početnike. Pitate se zašto, kad izgleda tako jednostavno? Baš zato što izgleda tako jednostavno, ona i jest najkompliciranija. Kao i u  Savasani, gdje se bespomično leži na podu, ovdje je izazov utišati um.
Bit ove asane je dovesti svjež kisik u tijelo i utišati um. Najčešće je uvod u Pozdrave suncu ili satove joge općenito.

Ruke bi u ovoj asani trebale biti uz tijelo

Važno je krenuti od početka. Rijetki su oni koji na prvom satu joge uspiju ”razvaliti” stoj na glavi ili Chaturangu. Postoje ljudi koji cijeli život posvećuju jogi a nikad nisu ni pomislili o stajanju na glavi. Joga je osobna praksa i zato postoje stotine varijacija s kojima možete početi. Naši partneri na doyouyoga.com zato nude besplatne satove online joge gdje svaki jogi može naći nešto za sebe, a i upoznati cijeli novi svijet zdravog življenja koji joga nudi.