Lea Kosović je studentica na Visokoj školi za komunikacijski menadžment Edward Bernays i, ono što je posebno zanimljivo, mlada  snaga ženskog poduzetništva u Hrvatskoj. Kako sama kaže, tijekom pet godina studiranja zaljubila se u dinamičan svijet event managementa, a iza sebe već ima nekoliko većih projekata na kojima je sudjelovala kao organizatorica i suorganizatorica. Prošle godine krenula je u poduzetničke vode otvorivši LOL, agenciju za event management. Posljednjih mjeseci radi i na organizaciji konferencije The Art Of Feminine Leadership. Više o svemu, Lea nam je ispričala u intervjuu za Collage.

Foto: Privatna arhiva

Bliži se druga po redu The Art Of Feminine Leadership konferencija. Reci nam malo više o konferenciji!

Zbog velikog prošlogodišnjeg interesa, ove  godine smo povećali konferenciju na daleko veću razinu. Konferencija će okupiti ukupno 500 liderica, direktorica, poduzetnica i žena koje žele ulagati u svoju budućnost. Pripremili smo i bogati program s velikim brojem zanimljivih govornica i govornika.  Sve govornice su pomno odabrane kako bi se kvalitetno predstavio put do uspjeha i dokazalo kako se sve može. Cilj nam je da posjetitelji budu inspirirani stvarnim primjerima iz prakse i ljudima koji su uspjeli uz poslovne uspjehe zadržati i najplemenitije ljudske osobine te poticali razvoj i ljudi oko sebe, da jedno ne isključuje drugo, kako se često misli u biznisu.

Koja je tvoja uloga na konferenciji?

Kako se bavim organizacijom događanja,  zadužena sam za realizaciju konferencije – da je na dan događanja sve na svom mjestu, da ne kasnimo s programom, da sponzori i partneri budu zadovoljni te naravno, da posjetitelji ponesu dobar dojam s konferencije, što je za nas najvažnije. Tek tad znamo da smo dobro napravile svoj posao i da mirne duše možemo planirati iduće izdanje.

Kako je došlo do suradnje s organizatoricom Tanjom Džido?

Meni osobno je ovo jako draga priča. Tanja inače organizira razne edukativne radionice pa je tako jedna od polaznica programa bila i moja mama kojoj mogu zahvaliti na odličnoj inicijativi i spajanju. Ubrzo nakon radionice, Tanja i ja smo sjele na kavu i kliknule. U šestom mjesecu ona je već imala listu potencijalnih govornika tako da smo se već onda bacile na posao. Pripremanje konferencije nije lak posao, stresno je, vremena je sve manje i zato je važno naći dobrog partnera u cijeloj toj priči, a vjerujem da smo se nas dvije našle.

Vas dvije dijelite jednu zajedničku strast – poduzetništvo. Kako si se još na fakultetu odlučila zaplivati poduzetničkim vodama?

Meni je fakultet omogućio jako puno prakse. Svake sam godine mogla isprobati nešto novo i izvagati želim li se time baviti il ne. Tako sam vidjela kako je to raditi na radiju, u tisku, na televiziji i u agenciji. Na trećoj godini, za vrijeme prakse u agenciji „pala“ sam u ruke divnoj mentorici koja mi je otvorila svijet organizacije događaja, ali sam istovremeno shvatila i da rad u uredu od 9 do 17 sati nije za mene. Ja sam po prirodi dosta dinamična pa mi je određeno radno vijeme bilo dosta ograničavajuće. Jedina osoba koja bi tolerirala moje radno vrijeme sam bila ja. Također, okružena sam pametnim poduzetnicima – moj dečko, mama, tata i prijatelji su poduzetnici zadnjih 10 godina. Svidjelo mi se kako si mogu organizirati dan i biti sretni sa svojim životom. I tako je nastao LOL. Bilo mi je prirodno. Htjela sam biti sretna s onime što radim, uživati u prilikama, sama organizirati svoj dan i posvetiti se onome što želim.

Tanja i Lea

Baviš se event managementom. Približi nam ga u tri rečenice.

Event management je jako dinamičan. Ako nisi spremna na puno prekovremenih, nemoj se upuštati u to. Organizacija, planiranje i realizacija mogu biti jako stresni i nekad poželiš odustati. Kada event završi, osjećaj sreće i ponosa je nevjerojatan, pogotovo kada sudionici izađu sretni i zadovoljni.

Čemu te poduzetništvo naučilo?

Samokontroli i odgovornosti. Oduvijek sam bila dosta odgovorna, ali ovo je još jedna veća, viša razina odgovornosti. Moraš si zaraditi za mjesečnu plaću i to te na početku dosta gura u smjeru cjelodnevnog rada. Misli stalno rade – s kime bih se mogla povezati, s kime bih mogla surađivati, možda s njima mogu napraviti neku dobru priču… Mozak jednostavno ne prestaje raditi. Upravo tu dolazimo do samokontrole. U jednom se trenutku uhvatiš da cijeli dan provedeš radeći, pa se to protegne na vikende, čak i blagdane. Treba znati stati. Neće ništa propasti ako u danu uzmeš vremena za svoju psihu, bilo da je riječ o kavi s prijateljicama, odlasku kod bake na ručak, teretani ili nećem trećem. Svaki dan treba napraviti nešto za sebe. Poduzetnici koje ja znam su uspješni upravo zato što jedan dio dana posvete sebi.

Koje vještine smatraš svojim najjačim stranama u poslu?

Organiziranost i komunikativnost. S obzirom na sve obaveze u danu, mislim da sam dobro ovladala time managementom! Posložim si dan tako da ga iskoristim maksimalno produktivno, a opet da imam i malo vremena za sebe. Dobra sam s poštivanjem rokova upravo zato što svoje vrijeme organiziram ja, a ne netko drugi. Što se komunikativnosti tiče, tu sam gdje jesam baš zato što sam komunikativna. Volim provoditi vrijeme s ljudima, volim postavljati puno pitanja i slušam što ljudi govore. Networking je važan dio svakog posla, a pogotovo event managementa.

Što misliš, koje vještine trebaju posjedovati liderice budućnosti?

Komunikativnost je ta koja povezuje ljude i gradi kvalitetne odnose, a to je jedna od ključnih stvari unutar neke tvrtke – da se ljudi osjećaju ugodno u okruženju u kojem se nalaze minimalno 40 sati tjedno. Kada su odnosi skladni, produktivnost je veće. Sposobnost motiviranja sebe i svog tima prvenstveno treba dolaziti iznutra i treba motivirati prvenstveno samu sebe. Kada smo mi motivirani, lakše ćemo pokrenuti ostale, nego obrnuto. I treća vještina je spremnost na prihvaćanje promjena. Pravilo od jučer više ne mora nužno vrijediti i danas. Zato je otvorenost prema promjenama i prihvaćanje novih alata i načina funkcioniranja važan dio svake, a da ne spominjem koliko je važno prihvaćati i saslušati tuđe sugestije.

Za kraj, pozovi naše čitateljice da se pridruže konferenciji.

Volim prihvaćati projekte koji imaju neki veći smisao, koji potiču na neku akciju, koji su neka vrsta ohrabrenja za promjene u vlastitom životu. Upravo zato pozivam sve čitateljice da nam se pridruže 25.1. na konferenciji koja će okupiti 500 uspješnih žena s kojima će moći ostvariti kontakt, a možda i poslovnu suradnju.