Razgovarala: Pola Križevac

Ivana Blažoti Mijoč je magistrica informatike, osnivačica beauty portala Šminkerica i pokretačica prvog hrvatskog pretplatničkog i commerce projekta Tester box. Uz sve spomenuto, Ivana je i beauty vlogerica te je prošle godine pobijedila u natjecanju NYX Hrvatska Face Awards i osvojila titulu hrvatskog Beauty Vloggera godine. Iskustvo rada specijalista za web marketing, Ivana je stekla u vodećim hrvatskim korporacijama. Ivanu smo za Collage pitali kako je započela njezina priča s beauty portalom Šminkerica, u kojem trenutku se odlučila upustiti u poduzetničke vode, koji su rizici u pokretanju vlastite tvrtke i koje savjete bi dala budućim poduzetnicima. Želite li saznati više o Ivaninim inovativnim poduzetničkim pothvatima, nastavite čitati.

Foto: Mario Poje

Kako je započela tvoja priča s beauty portalom Šminkerica? Možeš li nam otkriti što je bilo presudno za uspjeh tog projekta?

Šminkerica je nastala za vrijeme mojih studentskih dana. Krenula je kao osobni blog na kojem sam objedinila svoju ljubav prema webu, kozmetici i multimediji. Zatim mi se pridružila prijateljica, a godinu kasnije raspisale smo natječaj i Šminkerica je narasla u kolaborativni blog petnaestak autorica. Smatram da su za uspjeh bili presudni timski rad autorica te njihova ljubav prema temi. Organizirale smo i radionice šminkanja te razna druženja na kojima bismo razmjenjivale iskustva i međusobno se motivirale, a sve bi to rezultiralo kvalitetnim autorskim sadržajem.

Za tebe možemo reći da si izrazito inovativna i kreativna mlada osoba koja svoje vizije uspješno realizira. Uz to što si beauty vlogerica, osnivačica portala Šminkerica, pokretačica prvog hrvatskog pretplatničkog projekta Tester Box, nedavno si postala i NYX vlogerica godine, a put te odveo u Los Angeles. Čestitamo! Kakvo je to bilo iskustvo za tebe?

Hvala na lijepim komplimentima. 🙂 Pobjeda na NYX Face awards i odlazak u LA bili su za mene posebno iskustvo i definitivno dvije stvari s moje «bucket» liste. NYX Face awards pratim već godinama i oduševila me vijest da kreću i u Hrvatskoj! U ovo natjecanje doslovce sam se dala cijela, stan mi se u tih tjedan dana pretvorio u pravu malu radionicu. A LA je meka za beauty vlogere i kozmetičku industriju, pa je tjedan dana provedenih tamo bilo kao san. Upoznala sam brojne vlogere koje pratim već godinama i oduševila se koliko su pristupačni i dragi. LA je na mene ostavio dojam grada u kojem je zaista sve moguće. Zaista jedno posebno iskustvo.

Foto: Instagram

Koji je bio ključan trenutak u kojem si odlučila siguran posao u poznatim i uspješnim korporacijama zamijeniti poduzetničkim vodama? Što te motiviralo da osnuješ svoju tvrtku?

Ako očekujete neki poseban, filmski trenutak prosvjetljenja koji se dogodio, morat ću vas razočarati. Ideja pokretanja vlastitog beauty boxa stvarala se u mojoj glavi više od godinu dana. Rad u korporacijama bio je svakako nešto što me naučilo strukturiranom razmišljanju i planiranju. Inače sam dosta samozatajna osoba koja se trudi i čeka da netko prepozna njen rad, što u korporacijama uglavnom ne prolazi. Pa sam se povela mišlju da u životu žalimo samo za prilikama koje nismo iskoristili i odlučila pokrenuti vlastitu tvrtku. Naravno, tom koraku prethodilo je detaljno istraživanje tržišta.

Foto: Ivana Blažoti Mijoč

Koji je najveći rizik u pokretanju vlastite tvrtke? S kakvim izazovima si se susrela u industriji kod pokretanja svog startupa?

Najveći rizik leži u ideji i prepoznavanju potreba tržišta. To što nešto vani prolazi i odlično funkcionira ne znači da će proći i kod nas. Nekoliko godina nakon što je koncept pretplatničkog e-commercea doživio uspjeh u inozemstvu, tek sam prepoznala da je i naše tržište zrelo za takvo nešto. Velik dio poduzetnika u Hrvatskoj sa svojim često odličnim idejama bude ispred vremena. A ni birokracija im ne ide u korist, pa prije uspiju posao realizirati vani nego u Hrvatskoj. Na sreću, u oba područja vidljivi su pomaci u pozitivnom smjeru.

Mnoge tvrtke doživljavaju promjene u svom radnom okruženju uslijed kontinuirane digitalne transformacije. Kako se ti nosiš s provedbom tehnoloških poboljšanja, novih sustava upravljanja poduzeća?

Od svoje najranije dobi volim i pratim tehnološke trendove, a i studirala sam informatiku, pa mi taj dio bude sasvim prirodan. Volim otkrivati nove stvari koje nam olakšavaju poslovanje i čine ga efikasnijim. Provedba dosta ovisi i o tehnološkim partnerima – u našem slučaju to je mlada, osječka tvrtka Gauss development, za koju imam samo riječi hvale.

Što je osnovno što svaki poduzetnik mora imati na umu? Koji savjet bi dala entuzijastičnim budućim poduzetnicima?

Moj savjet poduzetnicima, posebno ženama koje razmišljaju o pokretanju tvrtke, jest da ne dopuste da ih paralizira strah od neuspjeha.

Bit će teških trenutaka, ali i onih prekrasnih, za koje se isplati raditi i truditi. Važno je imati dobru ideju, napraviti istraživanje tržišta i povezati se s ljudima koji će vas motivirati i biti vam mentori. Konstantan osobni i poslovni razvoj uz trud i samodisciplinu neće proći bez nagrade. Važno je ne odustajati kod prve prepreke i raditi ono prema čemu zaista imate strast. Novac je važan, ali nikako ne bi smio biti glavni motivator.

Foto: Ivana Blažoti Mijoč

Koji je najvažniji projekt na kojem trenutno radiš i kako ga planiraš realizirati? Što smatraš da su najvažniji strategijski prioriteti za tvoju tvrtku za sljedeće tri godine?                                                                           

 Jedan od prioriteta je pronalazak partnera i širenje pretplatničkog e-commercea na druge teme, poput beba, ljubimaca. No, sad kad smo razvili vlastiti kanal promocije kozmetičkih proizvoda i istraživanja tržišta, vrijeme je da ga iskoristimo i za promociju vlastitog brenda. To će nam biti glavni fokus naredne tri godine, uz širenje na svjetsko tržište, što nam se uz online kao primarni kanal čini sasvim ostvarivim. A i ljubav te znanje koje sam sve ove godine prikupljala na temu kozmetike neće biti naodmet.