Piše: Antonela Režan

Jagode su voće u kojem se uživalo još u staroj Grčkoj i Rimu. Danas su mirisne i slatke jagode najpopularnije bobičasto voće diljem svijeta. Odlične su ako se konzumiraju svježe kao međuobrok ili ako se dodaju različitim salatama, slasticama i žitaricama za doručak. Osim što su jako okusne i starijoj i mlađoj populaciji, jagode imaju i iznimno povoljan utjecaj na zdravlje. S obzirom da je počela njihova sezona,  donosimo vam nekoliko zanimljivosti o ovom zdravom voću izuzetno moćnih svojstava!

Antioksidativna i protuuplana zaštita

Zbog bogatstva prirodnih sastojaka koji imaju antioksidativno djelovanje. Naime, štite naše tijelo od slobodnih radikala, a time i od zloćudnih oboljenja, spadaju među 5 voćki najbogatijih antioksidansima. Jagode su dobar izvor antioksidativnog minerala – mangana i antioksidativnog vitamina C. Također su bogate fitokemikalijima koje pokazuju antioksidativno i protuuplano djelovanje, od koji se posebno ističe antocijan koji je odgovoran i za crvenu boju jagoda.

Štite srce, djeluju protuupalno i antikancerogeno
Od fitokemikalija najzastupljeniji su fenolni spojevi, flavonoidi i elagitanin. Bogatstvo fenola štiti srce i krvne žile. Najnovija istraživanja pokazuju kako elagitanin značajno inhibira proliferaciju stanica raka jetra u ljudi. Flavonoidi se bore sa kancerogenim stanicama i ujedno sprečavaju njihovu sposobnost da se umnože. Osim toga, fenolne kiseline iz jagoda imaju antialergena svojstva, što znači da pomažu pri smanjenju biokemijskih procesa, koji su povezani sa alergijskim reakcijama.

Za kožu
Jagode su bogate vitaminom C koji je potreban za proizvodnju kolagena. Kolagen daje koži njenu elastičnost. Jagode također sadrže elagičnu kiselinu koja sprječava uništenje kolagena i inflamaciju u stanicama kože.
Niskokalorične
Jagode su idealna namirnica ne samo zato što su visoko hranjive i odlična okusa, nego i zato što su niskokalorične: 1 šalica svježih jagoda ima samo 43 kalorije! Stoga su jagode vrlo popularna namirnica kod onih koji žele smanjiti svoju tjelesnu masu.
Nadamo se da će te već sutra uživati u svojoj najdražoj proljetnoj voćki.

Donosimo vam brz i jednostavan recept za ukusan i osvježavajući desert ili međuobrok.

SASTOJCI:
3 žlice jogurta
3 žlice kakaa
3 žlice javorova sirupa
2 šalice jagoda
Izmiksajte jogurt, kakao i javorov sirup u maloj posudi.
Smjesu stavite u 2 male posudice.
Jagode umočite u čokoladnu kremu i uživajte!