Priznat ćete da su grupe podrške na društvenim mrežama postale sve učestalije. U njima na prvi pogled stručnjaci pomažu korisnicima da dođu do željenih rezultata, no već nakon kratkog vremena uviđamo da je posrijedi prodaja i interes nekih brendova ili tvrtki. O čemu se točno radi, pitali smo Suzanu Sab., magistru ekonomije. Suzana je s nama podijelila s voje mišljenje na ovu temu.

Pri kreiranju marketinških poruka potrošačima se nameće da su oni svrha postojanja brenda i da se bave potrošačevim problemom i interesom. Međutim, polazna točka u marketingu je prodaja, povećanje proizvodnje, širenje na nova tržišta i slično, moguće u isto vrijeme filtrirano kroz viziju i misiju tog brenda u kojoj se ne spominje profit. Spomenuti profit je skrivena očekivana posljedica kampanje. Poruke koje se plasiraju pokrivaju različite grupe potrošača, pri čemu se vrlo često u isto vrijeme kreće s različitim porukama na različitim kanalima kako bi se obuhvatio što veći broj potencijalnih i postojećih kupaca,

navodi u uvodu Suzana, te dodaje:

Grupe podrške, kako ste ih nazvali u uvodu, česta su pojava u marketingu, jer za rješavanje kompleksnijih “problema“ potrošača (šire nazovimo: ciljane skupine) podrška bi trebala biti što veća jer time povećavamo mogućnost da nešto rezultira uspjehom. Ovakve grupe vidimo kod udruživanja profesionalaca, udruživanja i motiviranja pred stranačke izbore ljudi sa sličnim problemima primjerice, grupe istomišljenika i zajedničkim interesima kao što prehrana ili, primjerice, problemi u zajednici, donacije… Cilj grupa je da pojedinci koji su donijeli odluku da rješe svoj problem, dobivaju savjete zajednice (grupe), prate zajedno rezultate i sudjeluju u podupiranju jedni drugih tijekom procesa realizacije.

Suzana navodi da uglavnom primjećujemo na društvenim mrežama grupe koje motiviraju pretile osobe na mršavljenje i zdrav život, nerijetko uz korištenje određenih preparata. Razloge zašto “grupe uspješno“ funkcioniraju jest upravo podrška koja nekad izostaje u našoj okolini, pa  prihvaćamo onu koja nam se nudi virtualno, posredstvom reklama…

U grupama podrške često “pratimo“ međusobno rezultate, usmjereni smo snažno na cilj, imamo vlastite interese i lako prepoznajemo promjene koje usput ostvarujemo. Želimo ih podijeliti s ostatkom grupe. Ako svi kupuju “nešto“, a nije skupo i može poboljšati naše šanse za uspjeh, lakše donosimo odluku o kupnji. Sve skupa ne mora imati etiketu da je negativno ili da se može negativno odrazitii na život učesnika. Kao potrošač ili sudionik ne bih htjela biti izmanipulira, ali virtualna podrška može u nekim slučajevima dobro doći.

Suzana zaključuje da i sama nekad predlaže da se osnuju razne grupe koje mogu poboljšati komunikaciju između potrošača i performansi proizvoda, ali navodi da se zalaže za maksimalnu transparentnost i odgovorno ponašanje prema sudionicima.

– – –

Suzana Sab. mag. oec., već jedno desetljeće, bavi se marketingom, a znamo je preko društvenih mreža (IG: @ekonzultant) gdje  pojednostavljenim rječnikom objašnjava kako marketing funkcionira danas.