Sinj je mali grad velikog potencijala. Reći će vam to svi koji imaju bilo kakve veze s ovim mjestom. I sama sam svjesna da nisam objektivna kada kažem da je Dalmatinska zagora  hrvatska Toskana, ali sada u prilog tome ide činjenica da je u trenutno u izradi projekt kojim se grad Sinj želi pozicionirati kao najpoželjnija destinacija za vjenčanja, Grad Sinj – Wedding destination „Say yes in the city of Sinj“.

Da Sinj ima potencijal koji tek treba biti otkriven govore i same brojke noćenja, posjeta, smještajnih kapaciteta, usluga i sadržaja koje rastu iz godine u godinu. Sinj je oduvijek poznat kao grad Alke i Velike Gospe, no sada je odlučio spojiti baš sve svoje potencijale, potaknuti male i srednje poduzetnike i pozicionirati se kao idealna destinacija za vjenčanja.

Say yes in the city of Sinj

Trenutno je u procesu izrade projekt Grad Sinj – Wedding destination „Say yes in the city of Sinj“ koji će svijetu otkriti cjelokupnu turističku ponudu ovog grada. Tom prigodom porazgovarala sam s Marijom Knežević Gusić, CEO Angelus komunikacija, koja u proces izrade projekta kreće u suradnji s Gradom Sinjem i Turističkom zajednicom grada Sinja.

– Okvirno Vam mogu reći da je to nova grana turizma koja nam omogućuje da budemo konkurentna i cjelogodišnja destinacija. Projekt će obuhvatiti i ostale razvijenije grane turizma koje imamo u Sinju, kao što su kulturni, vjerski, avanturistički te gastronomski turizam koji će biti integrirani u ovu novu turističku granu. – uvodi me u priču Marija.

Foto: Ante Gašpar, Studio Gašpar

 

 

Sinj kao kulisa za najposebniji dan

Uz brojne kulturne spomenike, svetište, prirodne ljepote, jezero Peruča, rijeka Cetina, i okolna mjesta koja su idealna za organizaciju outdoor vjenčanja. Znači na jednom mjestu možete dobiti sve usluge vezano za organizaciju vašeg vjenčanja. – priča nam Marija.

Fotografi su možda ipak oni koji najbolje znaju objasniti što je to tako predivno u Zagori što bi moglo privući parove.

– Mislim da grad Sinj ima sve predispozicije da postane atraktivna wedding destinacija, a pogotovo ako se tomu pridoda područje Trilja i Vrlike. – priča nam fotograf Ante Gašpar i ističe nam same simbole i romantične lokacije grada Sinja koji su čest motiv na vjenčanim fotografijama kao što su stari grad sa svojom crkvicom i prekrasnim pogledom, Kamičak s prepoznatljivim starim satom i mnoge druge.

Cijeli tim za organizaciju vjenčanja

Sama ideja Sinja kao idealne destinacije za vjenčanje nastala je na ovogodišnjem splitskom sajmu vjenčanja čiji je pokrovitelj po prvi put bio i Grad Sinj. Mali i srednji poduzetnici po prvi su se put predstavili na ovakvom tipu događaja, prezentirajući Sinj kao destinaciju.

Osim predivne kulise za vjenčanja koju grad Sinj nudi, Marija mi poseban naglasak stavlja i na ulicu u kojoj se nalaze čak četiri salona vjenčanica, hotel koji nudi i dvoranu i smještaj, brojne druge dvorane za vjenjčanja, catering obrte, cvjećarne, zlatarne, kozmetičke salone… Tu su i fotografski obrti s dugogodišnjim iskustvima i razni drugi kreativci koji će ručno izraditi revere, pozivnice, zahvalnice i dekoracije koje će dodatno uljepšati taj poseban dan.

Motivacija za male i srednje poduzetnike

Ono što je cilj projekta, ističe Marija, jest potaknuti i motivirati sve postojeće i nove poduzetnike, dati im platformu na kojoj će postati vidljivi i izvan lokalnih okvira:

– Kroz ovaj projekt želimo razviti poduzetništvo, konkurentnost i turizam grada Sinja. Također želimo osnažiti naše žene poduzetnice, da rastu i zapošljavaju mlade ljude, te budu konkurentne u odnosu na konkurenciju u ostalim destinacijskim gradovima. Osim prezentacije grada Sinja na Sajmu vjenčanja, izrade jedinstvene web stranice za wedding destination, offline i online oglašavanje, povezivanje s domaćim i stranim agencijama za organizaciju vjenčanja, turističkim agencijama i drugima. – opisuje Marija.

Veliki potencijal u ovom projektu vidi i fotograf Ante Gašpar koji već godinama hvata najljepše prizore tog posebnog dana mladenaca diljeg Dalmatinske zagore:

Pozdravljam projekt i vjerujem da dijelim mišljenje svih koje taj projekt obuhvaća, kada kažem da uspjeh projekta neće ovisiti toliko o ponudi grada Sinja i okolice nego o samoj organizaciji, suradnji i spremnosti da se to realizira. Najbitnije je da se uključe svi koji žele i mogu dati svoj doprinos, a fotografi bi tu mogli odigrati važnu ulogu kako u promociji Sinja kao wedding destinacije tako i svih koji su uključeni u tu priču oko organizacije i samog vjenčanja. Nimalo ne sumnjam da ce svi sinjski fotografi vrlo rado učestvovati u realizaciji ovog hvale vrijednog projekta – priča nam Ante.

Foto: Pexels

Pozitivna je i mlada poduzetnica Anđela Lapić, koja je nedavno zahvaljujući poticajima za samozapošljavanje u Sinju otvorila svoj salon Studio Beauty Secret by Anđela i tako pretvorila hobi u posao:

 S obzirom na postojeće trendove u organizacijama vjenčanja, posebno vjenčanja jedne više razine gdje bi se privukli strani gosti kao i ekskluzivnija/posebno prilagođena vjenčanja, mislim da grad Sinj trenutno ne zadovoljava u potpunosti sve kriterije potrebne usluge i posebnosti, ponajviše jer je sve usmjereno isključivo lokalnoj razini, potrebama i običajima.

Međutim, ovdje je iznimno važno naglasiti ogroman potencijal sposobnosti, usluga i profesionalnog napredovanja malog i srednjeg poduzetništva kojeg moje kolegice i kolege već sada pokazuju. Specifično usmjereni i razrađeni projekti će nam naravno omogućiti brzo napredovanje i poboljšanje usluga, znanja i širenje okvira djelovanja. – priča nam Anđela.

Foto: Pexels

A tek je krenulo…

Budući da je projekt tek u začetku i da je još mnogo koraka koje treba odraditi kako bi i ostali vidjeli Sinj kao destinaciju za vjenčanja, pitala sam Mariju i što misli o tome koliko bi vremena bilo potrebno za takvo što: – Tek smo na početku dugogodišnjeg projekta. Uspjeh jedne destinacije nije preko noći, već je potrebno određeno vrijeme, ali ono što mogu reći da kvalitetnim radom i upornošću naših poduzetnika možemo očekivati razvoj za 5 godina, ako ne i prije. – zaključuje Marija.

Svim budućim poduzetnicima u gradu Sinju Anđela poručuje  „da prvenstveno vjeruju u sebe i svoje sposobnosti, da, iako su početci jako teški, ne odustaju i pokušaju se izboriti za svoje mjesto u poslovnom svijetu.“