Razgovarala: Pola Križevac 

Senja Vild je mlada i talentirana fotografkinja i dobitnica Cosmopolitanove nagrade Young Talent 2015. Fotografiju je diplomirala na Fakultetu primijenjenih umjetnosti i magistrirala na Fakultetu za medije i komunikacije u Beogradu.  Uz brojne samostalne i grupne izložbe, njezine fotografije su objavljene i u magazinima kao što su Elle, talijanski Vogue, Cosmopolitan, Story i mnogi drugi. Senja je za Collage otkrila kako je započela njena fotografska karijera, koje savjete je dala mladim fotografima, koja je tajna uspjeha i kakva je Mare Milin mentorica.

Draga Senja, kako je započela tvoja fotografska karijera? Kada si odlučila da se želiš baviti fotografijom?

Fotografija je izabrala mene i to još onda kada sam stala ispred objektiva svojih roditelja; mame arhitektice, tate grafičkog dizajnera i njihovih kolega, tijekom 90-ih. Voljela sam crtati, mazati se bojama i praviti oblike od plastelina i papira. Mislila sam da će me kada porastem taj kreativni kaos, točnije eksperimentiranje, odvesti među grafičke dizajnere. No prevarila sam se. Bila je to fotografija, koja je kroz igru prerasla u profesionalnu karijeru. Faks, master, fotoradionice, putovanja, novi ljudi, skoro u treptaju (iako je bilo tu mnogo treptanja) postala sam fotograf.

Fotografije: Senja Vild

Mnogi fotografi imaju poduži popis ljudi koji ih inspiriraju da se bave fotografijom i stvaraju nova i uzbudljiva djela. Tko ili što tebe inspirira?

Nisu to samo fotografi (Peter Lindbergh, Helmut Newton, Juno Calypso, Michal Pudelka), već i modni (Haider Ackermann, Maison Schiaparelli, Yohji Yamamoto) te grafički dizajneri, arhitekti, tipografi, glumci, a tu su i filmovi, kazališne predstave, knjige.

Svaki dan je drugačiji pa je i to neprestana inspiracija, nema monotonije, za sada.

Kako bi opisala svoj stil? Koje područje je tvoja specijalnost? Što želiš izraziti kroz svoju fotografiju?

Kao minimalizam u potrazi za pravom kombinacijom svjetla i sjene. Počela sam s dokumentarnom fotografijom, a onda se ljubav prema fotografiji arhitekture i modnoj fotografiji razvila nekako logično. Volim planirati svaki detalj, izmišljati priče, važno mi je da imam vremena za sitnice. Želim da moja fotografija bude prepoznatljiva.

Koja ti je najdraža fotografija koju si nedavno fotografirala? Možeš li nam otkriti što te vodilo njenoj realizaciji i što ti ona znači?

Nedavno sam snimala za umjetnicu iz Grčke, koja izrađuje nakit od pleksiglasa. Dugo smo se dogovarale, mijenjale koncepte, razmišljale o svakom detalju jer smo htjeli postići cjelinu. Te fotografije su mi, barem za sada najdraže, ali o njima ne smijem puno govoriti. Naime, nisu još objavljene.

Dobitnica si Cosmopolitanove nagrade Young Talent, iza tebe su brojne izložbe, magazini Elle, Cosmopolitan, Story samo su neki od magazina u kojima su objavljene tvoje fotografije i suradnica si za Elle Hrvatska. Čestitamo na brojnim uspjesima. Koja je za tebe tajna uspjeha?

Hvala! Tajna je samo u radu, radu, radu, upornosti i malo sreće.

 Surađuješ s poznatom fotografkinjom Mare Milin u stvaranju divnih editorijala za brojne modne magazine. Kako je Mare Milin utjecala na tvoje stavove o fotografiji i karijeri?

Njen rad sam pratila i voljela mnogo prije nego što smo se upoznale. Raditi s njom bilo je kao ostvarenje sna. Od mentorice postala mi je prijateljica. Uživam u  zajedničkim snimanjima.

Mare je kao enciklopedija, puna je znanja, otvorena je i vrlo iskrena. Zna biti oštra, kako prema svom tako i prema tuđem radu.

Radeći s njom stalno učim o fotografiji, životu, sebi i drugima. Mijenjam se neprestano, svaki dan pomalo, čini mi se da za to još ima prostora. Jednom su mi na snimanju rekli da sam mala Mare…keeping my fingers crossed. 🙂


Što misliš o fotografskoj industriji u ovom trenutku i gdje ju vidiš za 5 godina?

Sve se brzo mijenja, trendovi prije svega.Tehnika je danas tako razvijena i svatko može fotografirati, što ne znači da je lako biti dobar fotograf. Za pet će godina doći neki novi fotografi, pomicat će granice, postavljat će svoja pravila, radit će sve ono što svatko od nas radi kada počinje.

Koji savjet bi dala nekome tko se želi baviti fotografijom?

Fotografija omogućava slobodu, ali bez stalnog eksperimentiranja i po cijenu velikih grešaka samo si još jedan u masi. Treba se izdvojiti, biti drugačiji. Stalno se trudim da bude tako.

Radiš li trenutno na nekom projektu i koji su ti planovi za budućnost?

Radim dva osobna projekta. U onom zahtjevnijem se bavim ljudima i njihovim odnosima tijekom odrastanja, a drugi, manji projekt je igra, stilska vježba i još ne znam kako će se završiti. Planova uvijek ima, ali se ne ostvaruju onda kada bismo to voljeli. Još uvijek želim putovati i upoznati svijet, surađivati s raznim autorima, držati radionice i predavanja, a najviše od svega želim imati hrabrosti da istražujem i eksperimentiram.