Milijuni ljudi diljem svijeta vole prirodnu kozmetiku zbog njene multifunkcionalnosti, a najbolji primjer za to je popularno kokosovo ulje. No, manje je poznato da prirodna kozmetika nije nužno i organska, te se ti pojmovi nerijetko poistovjećuju jer neki proizvođači koriste izraze koji promoviraju prirodne preparate samo kako bi pridobili određenu klijentelu, ali takvi proizvodi ne moraju sadržavati organske sastojke, dok je organska kozmetika uvijek prirodna. Ono što čini glavnu razliku između njih je to što prirodna kozmetika sadrži sve sastojke koje se zakonski navode kao prirodni, dok organska podrazumijeva da su svi njeni sastojci ekološki uzgojeni i podliježe strožoj kontroli. Osim sastojaka biljnog porijekla, organska kozmetika može sadržavati i minerale, kao i sastojke animalnog porijekla.

Po standardima nekih država je dozvoljeno da proizvodi prirodne kozmetike u svom sadržaju imaju minimalnu količinu prirodnih sastojaka (za što je dovoljan čak i 1%!) da bi se dobio naziv prirodni, a sastojci koji se smiju upotrijebiti su široko određeni. Isto tako, ne možete znati u kakvim se uvjetima proizvodila organska kozmetika i jesu li primjerice biljke koje su korištene u nekom proizvodu rasle pored otpadnih voda i slično, tako da sama nomenklatura ne znači mnogo uzevši u obzir dominantni aspekt marketinga koji ponekad presuđuje, te je potreban oprez pri kupnji i namjeni obje vrste kozmetike.

S druge strane, danas se često diskriminiraju sintetske komponente koje možemo pronaći u preparativnoj kozmetici, ali činjenica je da neki od tih sastojaka mogu biti dobri za nas, isto kao što nekome pojedine prirodne komponente mogu izazvati razne alergijske reakcije. Zato isključivo korištenje prirodne kozmetike ne funkcionira za svakoga, te je izrazito važno poznavati svoju kožu i znati što joj odgovara, a što ne, ali i upoznati sastojke kako bi izbjegli komponente koji ne pridonose njenoj ljepoti i, najvažnije, zdravlju.
Ipak, veliki plus prirodne kozmetike je doprinos očuvanju prirode i zaštiti okoliša, te to što je  većina proizvoda cruelty-free. Poznato je da je potpuna zabrana kozmetike testirane na životinjama u EU na snazi od 2013. godine. No, jamči li to zaista potrošačima cruelty-free kozmetiku? Bez obzira na to ako proizvodi na području EU nisu testirani na životinjama, matična kompanija ne mora ovisiti o tome, što znači da i dalje mogu proizvoditi nove sastojke i testirati ih za tržišta izvan EU. Određena kompanija može vršiti prodaju u Kini gdje se finalizirani proizvodi testiraju na životinjama i u tim slučajevima ona nije u cijelosti cruelty-free! Također, zakoni su različiti ukoliko se sirovine koriste u farmaciji, npr. za lijekove, te je tada testiranje sastojaka na životinjama dopušteno, a ti isti sastojci se ponekad koriste i u kozmetičkoj industriji, te se kasnije mogu koristiti u proizvodnji kozmetike.
Sve dok se globalno ne zabrani testiranje na životinjama, u praksi se i dalje najsigurnije pridržavati provjerenih certifikata koji označavaju cruelty-free proizvode, a to su: Leaping Bunny, PETA i Choose Cruelty-Free logo. Svaki drugi simbol ili logo nije služben te je time nevažeći.