Bečki festival Wiener Festwochen objavio je svoj program koji će od 15. svibnja do 21. lipnja 2020. predstaviti 46 produkcija iz područja kazališta, performansa, plesa, glazbe, vizualne umjetnosti kao i multidisciplinarne radove. Wiener Festwochen jedan je od najvažnijih svjetskih festivala izvedbene umjetnosti koji svojim programom na kritički i otvoren način istražuje šire polje izvedbenosti, propitujući kazalište kao formu u vremenu u kojem se izvedbeni mediji sve više otvaraju modelu dijaloga, razmjene mišljenja, znanja i zajedništva. Umjetnički voditelj ovogodišnjeg festivalskog izdanja, kustos Christopher Slagmylder, najavio je inspirativan program koji polazi od prošlosti, obraća se sadašnjosti, istražuje načine ostvarivanja budućnosti te predstavlja umjetnike iz 24 zemlje među kojima su neki od najznačajnijih suvremenih kazališnih redatelja, koreografa i kompozitora poput Romea Castelluccija, Heinera Goebbelsa, Anne Terese De Keersmaeker, Williama Forsythea Susanne Kennedy, Toshiki Okade, The Wooster Group, Philippe Quesne i drugi.

Nakon što je Wiener Festwochen u svojim prethodnim izdanjima predstavio hrvatske kazališne autore poput Bobe Jelčića, Nataše Rajković te Olivera Frljića, ove godine festival po prvi put u svom programu predstavlja i rad hrvatskog plesnog umjetnika. Naime, dio ovogodišnjeg službenog programa biti će i predstava Sad Sam Matthäus koju koreograf, redatelj i izvođač Matija Ferlin stvara po narudžbi ovog međunarodnog festivala. Nakon niza uspješnih projekata pod nazivom Sad Sam nastalih u suradnji s dramaturgom Goranom Ferčecom, Matija Ferlin nastavlja scensko istraživanje odnosa koreografije, teksta, narativa i performansa, ovog puta dekonstruirajući monumentalni oratorij Johanna Sebastiana Bacha Muka po Mateju.

Sad Sam Matthäus izvedba je za jednog izvođača i glazbeno djelo koja u svojoj hibridnosti inscenacije uspostavlja dijalog između glazbe i performativnog, plesa i kazališta, kanonskog i osobnog. Kroz glazbenu i narativnu strukturu pasije, ali i kroz osobne narative i metafizička razmatranja koja su pratila teško pojmljive i mučne gubitke u Ferlinovoj obitelji, predstava produbljuje teme smrti, patnje, iskušenja, tjelesnosti, odnosa pojedinca i društva, izdaje i oprosta. Širokim simboličkim korpusom koje ovi narativi uspostavljaju briše se granica između vjerojatnog i nemogućeg, racionalnog i intuitivnog, izmišljenog i stvarnog.

‘Pasija je danas univerzalni habitus vremena. U odsustvu horizonta, ona je neko povezujuće stanje, prepoznatljivi znak. Naravno, pasija iz Matejevog evanđelja tek je simbol na koji se nadovezuje kaos svijeta star dvije tisuće godina. Pasija je metafizičko i filozofsko ishodište koje mi pomaže da pokušam razumjeti što se događa ovom našem vremenu. S druge strane, ovo je materijal kroz koji je nužno vratiti se sebi, intimnom preispitivanju muke, njezinih narativa, iskustava, strahova. Kao koreografu čije tijelo osjeća posljedicu iscrpljivanja kroz izvedbu, ples, kretanje, važno mi je također baviti se tim organskim aspektom muke. Što se događa s tijelom koje više ne može ono što se od njega traži? Osim toga, ima nečeg lucidnog u Bachovom pokušaju da opjeva muku, i jednako tako postoji nešto krajnje rizično i nepredvidivo u mom vlastitom pokušaju da izvedem solo na Bachovu pasiju, solo o sebi, vremenu i muci. Mogao bih zaključiti da je ova predstava niz rizika, niz nemogućnosti, niz izazova. Mislim da su upravo takvi pokušaji vrijedni umjetničkog istraživanja i rada.’, izjavio je Matija Ferlin, autor predstave Sad Sam Matthäus koja će premijerno biti prikazana 15. lipnja u Burgtheatru im Kasino.

Matija Ferlin autor je niza uspješnih predstava poput Sad Sam Lucky, Sad Sam Gotovo 6, Nastup, Mi smo kraljevi a ne ljudi, Staging a Play: Antigone te Staging a Play: A Glass Menagerie s kojima je ostvario niz zapaženih međunarodnih gostovanja i nagrada.

Predstava Sad Sam Matthäus realizira se u produkciji Emanata (SI) i Matije Ferlina, koprodukciji Wiener Festwochen (DE), CND National de la danse (FR) te s partnerima Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula (HR), Mediteranski plesni centar Svetvinčenat (HR), Bunker – Stara mestna Elektrarna – Elektro Ljubljana (SI). Projekt su podržali Zagrebačko kazalište mladih (HR), Grad Pula (HR), Ministrstvo za kulturo RS (SI) i Mestna občina Ljubljana (SI).

Više informacija o programu Wiener Festwochena potražite na www.festwochen.at.