Piše: Ines Vuković

Opet neka depresija? Ova siječanjska mogla bi biti broj jedan na top listi godišnjih depresija. Nakon novogodišnje proslave, spajanja neradnih dana, godišnjeg odmora, kupnje poklona i prejedanja –  često nastupa veliko neraspoloženje.  Počinjete shvaćati da ste velik dio vremena provele peglajući kartice i prazneći bankovni račun na poklone, hranu i izlaske, pa se sada postavlja pitanje tko će platiti stanarinu i kako stati na noge narednih nekoliko mjeseci. Nakon godišnjeg odmora  treba se vratiti u svakodnevnu rutinu. Posao se neće sam obaviti! Ali, onaj najveći problem jest kako stati u traperice koje ste još prije mjesec i pol bez problema zakopčale? Ovih par problemčića stvarno je idealan recept za siječanjsku depresiju. Mi vam donosimo popis stvari koje biste definitivno mogle primijeniti kako bi veljača bila što lakša.

OPUSTITE SE

Definitivno jedan od najboljih načina da se riješite depresije je pronaći način opuštanja. „Sto ljudi, sto ćudi“, pa tako za svakoga ne vrijedi isto. Pronađite nešto što će vas opuštati i odvratiti misli od briga.  Možda je to knjiga, glazba, šetnja ili samo sjedenje u tišini. Posvetite 20 minuta dnevno za samo za sebe i vidjet ćete koliko to može pomoći.

POSTAVITE CILJEVE

U postblagdansko vrijeme, oni koji su zapali u stanje nezadovoljstva, nemaju ni volje ni motivacije pokrenuti se i učiniti nešto dobro za sebe i druge. Raspoloženje ćete s nule podići za nekoliko stepenica ukoliko postavite dnevne ciljeve. To mogu biti redovno pospremanje stana, svakodnevno čitanje barem par stranica knjige, kuhanje novih, zdravijih obroka, fizička aktivnost i sl. Važno je ne klonuti duhom i nastaviti u punoj brzini naprijed.

VJEŽBAJTE

Razlog zbog kojeg ne možete zakopčati hlače upravo je bila nebriga o sebi tijekom blagdanskih dana (tko će još razmišljati o sebi pokraj hrpetine kremastih kolača?). Naravno, depresija do neba. Umjesto kukanja, plakanja i žaljenja same sebe, vrijeme je da poduzmete nešto. Najbolji način je posvetiti se redovitoj fizičkoj aktivnosti. Krenite polako i postepeno pojačavajte tempo, ovisno o  kondiciji. Važan savjet: dajte si vremena, jer ni Rim se nije izgradio u jedan dan,  pa tako niti kameni six pack!

JEDITE ZDRAVO

Vjerujem da nema osobe koja nije barem jednom u siječnju kovala planove o rigoroznim dijetama i detoksikacijama. Najgore je naprasno prestati jesti jer ako tako nastavite, za mjesec dana kada se vratite rutini, kilogrami će se opet vratiti. Uvedite zdrave navike kojih će se držati, a donijet će super rezultate. Umjesto kolača, bombona i ostale ekipe, jedite sušeno voće, tamnu čokoladu, više salata, kuhane hrane, pijte puno vode, izbacite kasnu večeru i uvedite doručak.

SPAVAJTE DOVOLJNO

Prosinac je definitivno bio mjesec partijanja i nespavanja. Izgradile ste kondiciju za biti budna tri dana zaredom. Koliko god vi mislile da možete, tijelo baš i ne može, pustite ga da spava. Puno ćete napraviti samo da smanjite jednu epizodu serije navečer i jutarnje kave, i dodale ste si sat vremena dobrog sna!

PREUZMITE OBAVEZE NA SEBE

Za vrijeme postblagdanske depresije, vaša sposobnost obavljanja obaveza kako doma tako i na poslu ravna je nuli. Promijenite stav! Obaveze mogu zaokupirati vaše misli i izvući vas iz očajnog raspoloženja. Ako smatrate da imašte previše slobodnog vremena, nađite nešto da ga skratite, npr. dodatni posao, hobi ili volontiranje.

NEŠTO NOVO

Osjećate se loše? Učinite nešto novo, nešto što još nikada niste! Upišite tečaj plesa ili slikanja, popnite se na planinu, organizirajte neko putovanje, popijte kavu sa osobom koju niste duge vidjele, okušajte se u kuhinji i probajte neki novi recept. Pokušati nešto novo  ima veliki utjecaj na mentalnoj razini, a on je povezan sa zadovoljstvom, uživanjem i učenjem. Zato, neka vam ovo bude jedna od novogodišnjih odluka: UČINITI NEŠTO NOVO!

NE ZABORAVITE SE SMIJATI

Nađite vrijeme za stvari u kojima uživate i koje vas čine sretnima. Planirajte stvari u kojima ste nekad uživale, nastavite se družiti s ekipom koju ste možda malo zapostavile zbog obaveza, izađite u kino ili restoran. Nemojte zanemariti te važne dnevne, tjedne i mjesečne rituale. Pritom je važno da se okružite ljudima s kojima se smijete od srca i stalno!