Cijelu 2020. godinu posvetit ćemo zdravim odlukama i zdravim izborima. Nevažno je koji je datum. Važno je da se trudimo u svakodnevicu unositi barem male korisne promjene. Kad se govori u zdravim odlukama, prehrana je gotovo nezaobilazna tema. A ono vječno pitanje na kojem mnogi od nas posustanu je – kako izbaciti šećer?

Svi već jako dobro znamo da nam se ekspresne odluke ”za cijeli život” baš i neće isplatiti. Navike se ne mijenjaju preko noći. Barem ne većina njih. Zato je u nastavku mjesečni plan izbacivanja šećera iz prehrane.

PRVI TJEDAN

Zamijenite rafinirani šećer stevijom ili nekim drugim prirodnim zaslađivačem. Jutarnja šalica kave bez žličice bijelog šećera nekima može zvučati kao najjezivija horor priča, ali za nekoliko dana već će biti lakše popiti kavu bez šećera ili s nekom zdravijom opcijom.

DRUGI TJEDAN

Izbacite zaslađena pića. Volimo vjerovati da mi nismo ti koji pretjeruju sa zaslađenim pićima, ali šećera ima posvuda i teško ga je izbjegavati. Možda će nam biti jednostavnije pozdraviti se sa zaslađenim pićima ako znamo da jedna limenka soka sadrži 10 žlica šećera.

TREĆI TJEDAN

U trećem tjednu prestajemo jesti bombone, kekse, čokoladu i druge slatkiše. Svaki put kad nam se bude jelo nešto slatko, moći ćemo izabrati voće (sjećate se koliko smo svi mrzili kad nam je mama govorila da pojedemo jabuku kad nam se jede slatko?) ili međuobrok s visokim udjelom proteina i vlakana.

ČETVRTI TJEDAN

Četvrti tjedan se pridržavamo svega što smo promijenili u protekla dva tjedna, ali izbacujemo i smrznuta, gotova jela koja nam skraćuju pripremu obroka. Nakon četvrtog tjedna, možete sami sebi čestitati na uspjehu i volji i upisati to kao svoju malu pobjedu. Bilo bi dobro nastaviti u istom tonu ili barem, za početak, ponoviti ‘izazov’ nekoliko puta godišnje.