Razgovarala: Pola Križevac 

Denis Lesjak je pravnik koji je nakon 5 godina modelinga odlučio krenuti u poduzetničke vode i osnovati vlastitu modnu agenciju Fox Models Croatia. Iza sebe ima suradnje s brojnim zvučnim imenima kao što su Panasonic, Nikon, Becks, Jägermeister, Replay Hrvatska, Audi, Mercedes i brojnim drugima, a radio je i živio u Kini, Indiji, Tajlandu i Italiji. Koji je bio presudan trenutak kada se odlučio otvoriti vlasititu modnu agenciju, koja je tajna uspjeha, koji savjet je dao mladima koji se žele okušati kao modeli, koliko je teško iznova pronalaziti nove talente otkrijte u nastavku.

Foto: Petar Borovec

Kako je započeo tvoj put u modnoj industriji?

Prvi koraci su doista bili slučajni, za vrijeme studija u Rijeci odradio sam par poslova i ubrzo shvatio da bi uz malo više truda i rada na sebi mogao biti dobar u tome. To me potaklo da porazgovaram s domaćim agencijama i kroz godinu dana krenuo sam na prvi međunarodni placement. Paralelno sam završio fakultet i radio full time modeling 5 godina, a nakon što sam se zasitio “života u koferu”, odlučio sam stati i posvetiti se drugim stvarima.

Koji je bio presudan trenutak kada si se odlučio za otvaranje vlastite modne agencije Fox Models Croatia?

Fox je bila moja matična agencija i preko njih sam odradio neke od najzanimljivijih ugovora, a pošto je sjedište agencije u Beogradu, s mojim tadašnjim agentima, sada kolegama, dogovorio sam da bi bilo odlično da modelima iz Hrvatske olakšamo uključivanje u rad agencije, a ja ih vodim za vrijeme kada nisu na placementu. Rekao bih da se presudan trenutak dogodio kada sam osjetio zasićenje putovanjima i potrebu za novim izazovima.

Kako izgleda tipičan dan modnog agenta?

Zasigurno nije jednak onome Arija Golda u Entourageu, ali definitivno je svaki dan nepredvidiv i ne mogu reći da za mene postoji “tipičan dan”. Bukiranja modela koji nisu u Hrvatskoj, preklapanje poslova, otkazivanja modela u zadnji čas i “problemi na setu” su sastavni dio svakog projekta. Vikendi i godišnji odmor u punome smislu tih termina ne postoje pa sve zajedno ponekad zna biti stresno i ukoliko nemate “živaca” za to ovaj posao jednostavno ga ne možete raditi. U proces je uvijek uključeno više strana i većina “problema” se ne može rješavati samostalno, zato je bitno da je krug ljudi s kojima surađujemo provjeren i pouzdan. Sama priroda posla je takva da su neočekivane situacije neizbježne i tada treba ostati smiren i donijeti prave odluke. Meni definitivno pomaže što sam prošao put modela, tako da sada sa “svojima” mogu otvoreno popričati i iz prve ruke dati konstruktivan savjet ili kritiku.

Postoji li formula za pronalaženje pravog modela za određenu kampanju? Koliko je teško iznova pronalaziti talente u tako brzom i konkurentnom sektoru?

– Ne postoji. To je jedini ispravan odgovor, ostalo su sve filozofije, mogućnosti i nagađanja. Ovo je posao za koji ja volim reći da ima iznimno mnogo “iznimaka od pravila”. Mnogo je lijepih ljudi, ali kad kažu da ljepota za ovaj posao nije dovoljna, vjerujte da govore istinu. Ukoliko niste u tome, često se možete zavarati na temelju nečijeg izgleda, ali s vremenom, već u samome e-mailu prijave možete shvatiti je li netko za taj posao ili nije.

U kojem dijelu svoga posla se susrećeš s najviše izazova?

Mislim da je najveći izazov od “new facea” napraviti “profesionalnog modela”. Većina ne shvaća težinu ovoga posla i da biti model ne znači imati 3 fotografije fotografirane profesionalnim aparatom. Da se razumijemo, svi od negdje moraju krenuti, ali danas se pod utjecajem društvenih mreža i medijske eksponiranosti mnogi zalete i samoprozivaju se modelima, što rezultira iskrivljenom slikom o tome što znači biti model i raditi taj posao ozbiljno.

Surađivao si s brojnim zvučnim imenima kao što su Panasonic, Nikon, Becks, Jägermeister, Replay Hrvatska, Bipa. Koji savjet bi dao mladima koji se žele okušati kao modeli?

a uvijek kažem da ukoliko nešto ne probate, ne možete ni znati, ali morate biti svjesni da je ovo posao. Ako se netko ne misli posvetiti tome potpuno i konkretno, bolje da ni ne pokušava jer će završiti nezadovoljan i isfrustriran. Jasno je da mladi ljudi imaju mnogo obaveza, ali dok jedni traže izgovore, drugi imaju rješenja i to su oni koji na kraju uspjevaju isplivati.

Koje si promjene primijetio u modnoj industriji tijekom svoje karijere i što se promijenilo?

Ja sam cijelu svoju “karijeru” bio komercijalan model, što je u biti nekako stalniji termin i više – manje se komercijalni profil ne mijenja. Tu je bitno da je model ugodan oku i da se ciljana publika može poistovjetiti s onime što vidi u reklami ili na fotografiji. Modni svijet je taj koji češće mijenja standarde pa je jedne sezone in brada i tetovaže, a iduće narančasta kosa i pjegice, tako da je uvijek najbolje biti svoj i naći svoje mjesto, a ne pratiti trendove jer ćete se ubrzo izgubiti u kaosu.

Tko ti je bio najveća inspiracija u dosadašnjoj karijeri? Koji je najbolji savjet koji si dobio?

Zapravo nekakvog uzora ili inspiraciju nisam imao. Stvari su se poklopile tako da sam se našao u situaciji o kojoj nikada nisam razmišljao da bih mogao biti i kada sam vidio da se stvari kotrljaju u dobrome smjeru odlučio sam sam sebi postaviti izazov i vidjeti kako će se ta priča odigrati.

Koja je po tebi tajna uspjeha?

Po meni, tajna uspjeha je posvećenost i predanost uz neprestani rad.

Kakvi su ti planovi za budućnost? Radiš li trenutno na nekom novom projektu?

Biti baziran u Hrvatskoj i raditi s agencijom je nešto što me trenutno zadovoljava i ispunjava pa zasad nemam planove napuštati Zagreb na duže vrijeme. Pored agencije, bavim se produkcijom glazbe i taj se projekt trenutno razvija na jednoj zavidnoj razini, tako da sam stvarno zadovoljan tu gdje jesam. Kako kažu – što je dobro ne treba mijenjati pa mislim da će još par godina Zagreb ostati moja baza.

Foto: Petar Borovec, arhiva Denisa Lesjaka