Piše: Ivona Siničković

Ona je 30-godišnja Talijanka iz Cremone, čije je ime tijekom godina postalo brend, a pisanje bloga na koji je postavljala fotografije svojih odjevnih kombinacija dovelo do otvaranja tvrtke koja danas zapošljava 14 osoba i dizajniranja modne linije za koju se procjenjuje da je u prošloj godini ostvarila profit od 10 milijuna američkih dolara.

Fotografije: Instagram

Da, mislim na Chiaru Ferragni.

S obzirom da posljednjih tjedana ne silazi s naslovnica svjetskih medija zbog nedavnih zaruka s jednako popularnim talijanskim pjevačem Fedezom, vrijeme je da se na njenu priču osvrnemo i na Collageu.

Tada još studentica druge godine Pravnog fakulteta na Sveučilištu Bocconi, Chiara Ferragni je 2009. godine otvorila blog naziva The Blonde Salad, koji je, prema njenim riječima, trebao biti mješavina svega što voli, a to su moda, putovanja i fotografija. Prvotni ulog bilo je samo kupovanje domene theblondsalad.com i Chiara je počela pisati o onome u čemu je kao studentica uživala. Nakon samo mjesec dana objavljivanja tjednih postova u kojima je uz tekst postavljala i fotografije svojih odjevnih kombinacija, njezin je blog imao 30 000 posjeta dnevno.

Tri mjeseca kasnije, dobila je poziv za Tjedan mode u Milanu i tamo se pojavila kao prva i jedina modna blogerica jer u europskom kontekstu, za razliku od američkog, tada još nitko drugi nije smatrao da je pisanje bloga o modi posao. Već iduće godine prihvatila je prve poslovne ponude od Benettona i Fiata.

Godine 2011. Chiara je s poslovnim partnerom  i tadašnjim dečkom Riccardom Pozzolijem osnovala tvrtku The Blonde Salad (TBS). Iste godine broj dnevnih posjeta bloga dosegao je 70 000. U to je vrijeme zarada vezana uz blog stizala uglavnom putem tzv. bannera, tj. mjesta rezerviranih za grafičke prikaze reklama onih koji su se htjeli oglašavati na blogovima. No, Ferragni i Pozzoli su se, kako bi privukli još više oglašivača, okrenuli takozvanom nativnom oglašavanju. Ukratko, to znači da bi Chiara napisala kratku priču, osobno iskustvo o nekom odjevnom komadu, putovanju ili o vožnji određenog automobila, a pritom bi umetnula nekoliko poveznica na stranice kompanija koje su ju sponzorirale. Njezini fanovi su bili iznimno zainteresirani za takve objave, a Chiarine priče iz „prve ruke“ povećavale su šansu za konverzijom pasivnih čitatelja u aktivne potrošače.

Chiara i Riccardo Pozzoli

“To više nije bio samo običan link, već dio Chiarinog iskustva koje je dijelila s drugima, a upravo to je bilo  privlačno brendovima i to im je donosilo uspjeh“, izjavio je jednom prilikom Pozzoli.

Tri godine nakon pokretanja bloga, 2012. godine, unatoč brojnim poslovnim suradnjama, jedini Chiarin fotograf i dalje je bio njezin partner Riccardo Pozzoli, stoga su fotografije još uvijek bile na amaterskoj razini. Danas je blog prenamijenjen u lifestyle portal, a za Chiaru Ferragni svakodnevno rade profesionalni šminkeri i fotografi te tehničari koji namještaju osvjetljenje, a fotografije i cjelokupni sadržaj koji se objavljuje na stranici The Blonde Salad i društvenim medijima daleko je od amaterskog. Chiara je već 2014. godine zarađivala od 30 – 50 000$ za jedno pojavljivanje na određenom događaju. Samo u prvom tromjesječju 2015. godine, Chiara Ferragni bila je na naslovnicama čak pet časopisa – Grazia, Vogue, Lucky, Instyle te Marie Claire.

Uz tvrtku The Blonde Salad, uz nekoliko je suosnivača osnovala i tvrtku Chiara Ferragni Collection, koja se bavi prodajom odjeće i modnih detalja dizajniranih prema Chiarinim zamislima, koji se prodaju u 200 dućana u 25 zemalja svijeta.

Chiara u kupaćem kostimu iz vlastite modne linije

Ovaj kratki razvojni put jedne studentice koja iz hobija objavljuje svoje fotografije na osobnom blogu do svjetski poznate osobe koja postavlja modne trendove i zarađuje isključivo od suradnje s modnim kompanijama i objavljivanja sadržaja na društvenim medijima, samo je jedan od brojnih primjera korištenja blogova na ovakav način, jer su tijekom godina i mnogi drugi blogeri također pronašli put do milijuna obožavatelja i velikog komercijalnog uspjeha.

Chiaru danas na Instagramu, najpopularnijoj društvenoj mreži na svijetu, prati 9,5 milijuna korisnika te društvene mreže, što ju trenutno čini jednom od najutjecajnijih osoba iz javnog života. Chiara Ferragni je, ono što bismo lijepo rekli na hrvatskom, prava influencerica. Točnije, ono što ova blogerica dotakne, pretvara se u zlato. Proizvodi koje preporuči na društvenim mrežama u rekordnom roku nestaju s polica, a ono što odjene i kako se našminka, u kojem hotelu odsjedne, što jede i koju glazbu sluša – žele kopirati svi.

Nedavno se njenom brzorastućem osobnom brendu pridružio i zaručnik, megapopularni talijanski glazbenik Fedez. O njihovoj se vezi počelo pisati tek u listopadu 2016., a tada su tamošnji mediji bili prepuni naslova poput: “Amore o business?” (Ljubav ili posao?) Nakon manje od godinu dana veze, par se i zaručio 7. svibnja na Chiarin 30. rođendan. Mnogi će se složiti da se u njihovom slučaju radi o ljubavi, ali i o vrlo dobrom poslovnom koraku za oboje. Zajedno su postali pravi “it” par koji sada uglavnom prolazi samo “u kompletu” jer su kao par iznimno zanimljivi medijima i višemilijunskoj publici koja ih svakodnevno prati na društvenim mrežama. Točnije, zajedno imaju 13,2 milijuna pratitelja.

Chiara & Fedez

Osim što joj je veza s Fedezom donijela još veću slavu i bogatstvo, uglavnom je Chiara bila ta koja je nemalom broju prijatelja i suradnika pomogla da se kao influenceri probiju kroz prezasićeno tržište i društvene mreže. Prve osobe kojima je pomogla da razviju osobne brendove bile su, naravno, njezine sestre, Valentina i Francesca  Ferragni te majka, spisateljica Marina di Guardo. Valentina je također modna blogerica koju prati preko milijun obožavatelja, dok je Francesca nešto samozatajnija stomatologinja, ali također se nerijetko uključi u Chiarine i Valentinine marketinške strategije. Svi oko sestara Ferragni su poznati i vrlo uspješni u svom poslu, od osobnih asistenata i trenera, preko šminkerica, frizera i fotografa.

Valentina, Chiara, Marina i Francesca

Koliko je poslovni uspjeh Chiare Ferragni zanimljiv, svjedoči i činjenica da su studenti prestižnog Harvarda napisali iscrpnu studiju slučaja upravo o ovoj svestranoj blogerici i njezinom modnom carstvu koje se svakim danom nezaustavljivo širi.