Menu
LIFESTYLE / INTERVJU

Andrea Tintor: Ne bojte se svijeta ni svoje kreativnosti

Kreativnost, hrabrost i poduzetnost osobine su koje krase Andreu Tintor. Svoj prvi blog pokrenula je odavno, a početkom godine odlučila se na veliki pothvat i zaokret: pokrenula je svoj bussines! I to možda ne bi bio toliko neobično da nije krenula u poduzetništvo u tijeku pandemije koronavirusa i općeg kaosa u kojem se našao cijeli svijet.

Kako se na to odlučila i što sve možete pronaći na njenom webu, pročitajte u razgovoru u nastavku!

Foto: Irma Vargić
Opiši nam malo koncept lifestyle & entertainment poduzetništva iz svog ugla.

Cilj lifestyle poduzetništva je work – life balans u kojem poduzetnici svoj posao prilagođavaju načinu života i interesima, a ne život poslu koji rade. S druge strane, entertainment poduzetništvo je poduzetništvo i karijera u sklopu industrije zabave koja želi publici približiti vodeće trendove, umjetnike i proizvode popularne kulture. Oba koncepta se zanivaju na slobodi odabira klijenata i lokacije s koje radimo. Također, ovakav način rada te karijere su prisutne već desetljećima, no globalno su ju popularizirali influenceri zbog čega čak dobiva i negativne konotacije. U SAD-u postoje brojna sveučilišta koja obrazuju mlade talente da pronađu svoju poduzetničku nišu te postanu eksperti industrije zabave. U Hrvatskoj još uvijek ne postoji ovakav tip obrazovanja već su segmenti podijeljeni na različitim fakultetima i privatnim veleučilištima te se ne fokusiraju isključivo na pop kulturu. Kod nas postoji jako puno mogućnosti da se formira obrazovanje i edukacije tih područja. 

Kako to da si usred krize odlučila pokrenuti svoj posao?

Na poslovni zaokret sam se pripremala tri mjeseca, dakle od početka godine sam postavljala svoj biznis na noge počevši s rješavanjem birokracije, formiranjem poslovnog plana, definiranjem ciljane skupine klijenata… Potrebno je uložiti vrijeme i trud da sve sjedne na svoje mjesto.

U vrijeme kada sam krenula u samostalne poslovne vode se nazirala globalna pandemija i u tim trenucima sam mogla odustati ili nastaviti u zacrtanom smjeru. Na kraju se odluka pokazala ispravnom. Klišej je, no nekad jednostavno treba prestati odgađati i čekati „bolja vremena“ i odvažiti se napraviti nešto za sebe.

Ako trenutno zbog situacije nismo u mogućnosti boriti se s neizvjesnosti i birokracijom, možemo se svakodnevno educirati, učiti, napraviti korak naprijed prema onome što želimo.

Imaš agencijskog i novinarskog iskustva. S kojim izazovima si se susretala tad, a s čim se susrećeš sada kad si „sama svoj gazda“?

Najveći izazov s kojim sam se susrela je jasno definiranje što točno želim i kako kreirati karijeru od pisanja ili kreative općenito. Prednost rada u medijskoj kući ili agenciji je mogućnost brzog učenja te rada na različitim projektima koji daju širinu znanja i poznavanja različitih industrija. Izazovi s kojima se susrećem sad su oni koje biram sama – odabir klijenata s kojim želim raditi, treniranje vlastite discipline pri kreiranju sadržaja, održavanje produktivne rutine… U bilo kojem segmentu rada, bilo to za sebe ili drugoga, čovjek mora odrediti prioritete. Nekad je to isključivo fokusiranje na učenje, pronalazak novih klijenata, pokretanje vlastitog projekta… Bitno je imati jasno definirane ciljeve, kratkoročne i dugoročne te prema njima djelovati. Okolnosti se mogu iz dana u dan mijenjati, no kad radiš za sebe, sam određuješ svoja pravila.

Misliš li da svatko može biti poduzetnik?

Mislim da ta odluka i ambicija ovisi o pojedincu. U tinejdžerskim danima sam redovito markirala u srednjoj ekonomskoj, tad mi ništa osim hrvatskog i pisanja eseja nije bilo pretjerano zanimljivo, a kamoli da sam mislila da ću biti poduzetnica. S druge strane ironično, ali u jednom polugodištu sam imala zaključen nedovoljan iz hrvatskog. Jedino u što sam bila sigurna je da želim biti izvrsna u onom što radim, da me ocjene ili ikakva mjerenja neće sputavati. Čovjek se s godinama i iskustvom mijenja, pa tako vjerujem da je najvažnije slušati sebe. Osobno volim dinamiku, izazove, mijenjanje okruženja i lokacija, ljude… Na kraju sve dođe u svoje vrijeme. Neke osobe jednostavno koje vole rutinu, prebaciti odgovornost na drugog ili su izvrsni zaposlenici koji žele vodit timove ljudi, ali ne i firme.

Što tebe motivira u ovom jako izazovnom i nepredvidivom periodu na rad i učenje?

Motivaciju pronalazim u različitim oblicima. Prvenstveno me motiviraju ljudi s kojima sam okružena i njihove ambicije, snovi i optimizam poput Tee Zavacki, Kaje Pavlinić, Tomislava Pancirova, Margi Goleš čiji put obožavam pratiti i znam da ćemo jednom pit kavu u L.A-u. Motiviraju me moji suradnici fotografkinja Irma Vargić i glazbenik Dorian Šestan s kojima svakodnevno brainstoramam nove ideje. Na kraju motiviraju me i moji klijenti. S dizajnerom Sandrom Užilom sam također u neprestanom dijalogu kako kreirati bolju, kvalitetniju komunikaciju i brending. Svakodnevnu motivaciju pronalazim u fragmentima popularne kulture, dobroj knjizi, glazbi, u učenju od ljudi koji su danas tamo gdje bih htjela biti za tri, pet godina poput G-Eazyja, Sophije Amoruso…

Što možeš ponuditi svojim klijentima i što mogu pronaći na tvojoj web stranici?

Moja strast je prenošenje znanja, educiranje o benefitima popularne kulture, kreiranje komunikacijskih strategija i strukturiranje procesa osobnog brendinga te online sadržaja. Personaliziranim pristupom te kroz konzultantske aktivnosti svojim klijentima pomažem da izgrade brend kakav žive i kakav zaslužuju. Prenoseći savjete kroz vlastito iskustvo, mrežu kontakata i stručno znanje pomažem kreativcima da postignu maksimalni kreativni potencijal kojim će unaprijediti vlastiti posao ili karijeru. Ideja iza moje stranice, ali i posla koji radi i živim – pružiti ljudima feel good komunikaciju i proširiti vidike. Na stranici mogu pronaći tekstove i savjete usko povezane s trendovima u popularnoj kulturi i komunikacijskoj industriji, mogu se pretplatiti na newsletter, a u pripremi su i drugi oblici sadržaja poput podcasta.

Što te ispunjava na dnevnoj bazi?

Na dnevnoj bazi ispunjavaju me male stvari – sunčan dan, šetnja sa psom, glazba, ispijanje zelenog čaja u tišini, joga… Klasični sam introvert i volim svoj mir tako da mogu reći da mi ova karantena savršeno odgovara.

Koliki ti izazov predstavlja organizacija vlastitog vremena i posla? Mnogi kažu da poduzetnici zapravo ni nemaju radno vrijeme…

Radnim danom, bez obzira na izolaciju, nastojim maksimalno iskoristiti. Ustajem rano ujutro, izvedem psa, joga, doručak pa mailovi i konzultacije s klijentima. Mislim da svatko mora odrediti satnu kvotu na tjednoj bazi koju treba odraditi. Inače sam večernji tip i kolumne pišem poslije 22 sata. Također, posao određujem prema prioritetima pa nema problema s organizacijom, iako sam odrasla na principu da sam sve zadaće, seminare i ispite riješavala u zadnji tren tako da pripremam jedan tekst na temu organizacije i kako se izbaviti iz začaranog kruga kampanjskog rada.

Kad bih birala čime se želiš baviti cijeli život, što bi to bilo?

Upravo ovim što radim sada, mislim da sam svoj karijerni put odabrala prije dvanaest godina i još uvijek ga stvaram. Vjerujem da ću zauvijek biti u kreativnoj industriji bilo to na način da usmjeravam klijente, organiziram koncerte, pišem knjige, održavam edukacije…

U cilju mi je širiti se globalno te stvoriti posao koji će djelovati na relaciji Zagreb – Los Angeles. U malo daljoj budućnosti želim osnovati fondaciju i akademiju koja će pružiti financijsku podršku i obrazovati mlade kreativce i talente. Smatram da društvu trebamo vratiti ono što nam je dalo, iskustvo i znanje.

Možeš li uputiti kratku poruku svima onima u kojima “čuči” kreativac i poduzetnik?

Ne bojte se svijeta, uspjeha ni svoje kreativnosti! Svim kreativcima bih poručila da budu odvažniji, da ne overthinkaju i da se ne boje sebe. Iako će sve to u nekim trenucima biti teško i izazovno, sve su to faze oslobađanja koje svatko od nas mora proći. Svijet danas nudi toliko mogućnosti da vjerujem da svaka osoba može ostvariti sve što je naumila.