Sjećate li se vaših velikih i važnih novogodišnjih odluka? Pogotovo odluka o početku vježbanja, odlasku u teretanu, zdravoj prehrani? Znamo, bilo je to davno, prije gotovo tri tjedna, pa tko bi se toga sjećao? Šalu na stranu. Ako su neki od vas još uvijek odlučni u svojoj namjeri da izgledaju i osjećaju se bolje, a pritom ste potpuni početnici, ne znate otkud početi i treba vam još malo dodatne motivacije, ovo je tekst za vas.

U pomoć je svojim savjetima priskočila glumica Ana Gruica, koja je odnedavno i diplomirana instruktorica rekreacije i fitnesa. Evo kojih je pet koraka važno poduzeti kao početak zdravijeg načina života.

Prehrana je ključ svega. Točnije količina hrane. Zaboravite puste priručnike o zdravoj prehrani. Najnovija istraživanja govore kako je prehrana naših baka i djeda zapravo bila najtočnija. Nije bila lišena masnoća iz hrane, stoga jedite tri do pet obroka dnevno. I jedite sve što ste jeli i do sada. Izbacite samo kruh i tjestenine. I zadnji obrok neka bude konzumiran par sati prije sna. E. Sad. Pod obrok se ne računa pojesti sve što je skuhano, ili onoliko koliko može stati u tanjur. Obrok je onoliko koliko može stati u vašu šakuDakle, pet šaka hrane dnevno. Priroda se divno pobrinula da svatko ima odgovarajuću veličinu šake.

Tekućina je također bitna. I to ne bilo kakva. Uzmite praznu bocu i napunite je ujutro vodom. Neka vas cijeli dan podsjeća da morate piti. Ako uspijete tri puta dnevno napuniti bocu, napravili ste odličan posao.Izbacite sve gazirano. Bez iznimke i glupih opravdanja. Pojačajte čajeve, bez obzira na godišnje doba. Popijte kavu, ali izbacite kave u kafićima koje serviraju mlijeko preko 3,8 m.m.

Foto: Anina službena FB stranica

Famozna tjelovježba. Ako nikada niste bili aktivni, nitko ne očekuje od vas da za mjesec dana trčite maraton. Vrijeme provedeno ispred televizije, zamijenite jednom šetnjom po kvartu ili selu. Izvedite svaki dan djecu ili unuke u park. Loptajte se s njim, ili igrajte badminton. Ako imate stari bicikl u podrumu, izvucite ga i dišite malo zraka. Ako ste u mogućnosti, upišite tri puta tjedno neku grupnu aktivnost. Osim voditelja koji će vas voditi kroz trening u kontroliranim uvjetima, upoznati ćete i nove ljude.    

Ne gledajte svjetske poznate i slavne kao uzore, jer oni samo demotiviraju. Iza njih stoji vojska   nutricionista, kozmetičara i trenera. Neka vam cilj bude osjećati se dobro, a ne izgledati dobro. Tajna je u tome što čovjek kad se osjeća dobro, najčešće i izgleda dobro.

Ne odgađajte početak vježbanja. To neka bude danas, a ne sutra ili od ponedjeljka. Danas.

 

Naslovna fotografija: Sonja Dvornik, izvor: službena FB stranica Ane Gruice