Donijele ste odluku da je vrijeme za promjenu!  Misija: zdraviji i sretniji život. U potrazi za savjetima, padate li na ovih sedam mitova o vježbanju?Jedna ste od onih koje objeručke prihvaća svaki savjet za što učinkovitije vježbanje? Jeste li sigurne da su svi istiniti i da djeluju?  Naša Ines Vuković će ti pomoći da nadmudriš općeprihvaćene mitove kada je fizička aktivnost u pitanju.

Ready, steady, go!

Mit broj 1: Nema znoja, nema pločica

ČINJENICA:  Znoj je način na koji se naše tijelo hladi, a ne glavni pokazatelj ispravnosti i djelotvornosti vježbi koje izvodiš. Važno je pravilno i redovito vježbanje, količina znoja ovisi od osobe do osobe i od dana do dana.

Mit broj 2: No pain, no gain!

ČINJENICA:  Istina je da bez napornog rada nema dobrih rezultata, ali nemojte ovo  doslovno shvatiti i preforsirati se odmah na početku. Iako možete očekivati blagu upalu dan ili dva nakon težeg treninga, nema razloga za ozljedom. Dajte si vremena i radije se vodite onom : „Strpljen, spašen“. Rezultati itekako stižu!

young-fit-woman-on-morning-jogging-run-picjumbo-com

Mit broj 3:  Istezanje, istezanje i još malo istezanja

ČINJNICA: Istezanje nakon treninga, pod obavezno! Istezanje prije? Ne kod svakog tipa vježbanja.  Istezanje prije može destabilizirati mišiće i time povećati sklonost ozljedama. Naša preporuka je dinamičko zagrijavanje kao što je trčanje u mjestu, preskakivanje užeta ili jumping jacks. Nakon ovakve  vrste zagrijavanja mišići su topli i spremni za vježbanje.

Mit broj 4:  Teretana + sprave = ispravno vježbanje

ČINJENICA: Možemo pretpostaviti da je uz pomoć sprava lakše i ispravnije izvesti određenu vježbu, ali to nije nužno slučaj. Ono što je bitno ako vježbamo na spravama, jest to da pravilno podesimo i prilagodimo spravu našem tijelu, visini, težini i izdržljivosti. (Bonus savjet: Ako nisi sigurna kako to učiniti, pitaj za pomoć zgodnog frajera na susjednoj spravi!)

Mit broj 5: Dizanje utega kao savršen recept za Hulk mišiće (koje ne želimo)

ČINJENICA: Ako ste  do sada izbjegavale bilo koju vrstu vježba koja uključuje utege i treniranje sa težinom, STOP! Bez straha, dizanje utega neće vas nabildati do neprepoznatljivosti. Slobodno primite utege i redovito vježbajte s njima jer su zapravo odličan način da poboljšate svoj metabolizam i povećate gustoću kostiju.

Mit broj 6: Više vremena u teretani podrazumijeva bolje rezultate

ČINJENICA: Ako razmišljate da preselite u teretanu, jer smatrate da je to jedini način da (p)ostanete fit, polako s tim koferima. Razmislite ponovno! Pretjerivanje vas može samo dovesti do neželjenih rezultata. Nagradite tijelo nakon treninga odmorom i dajte mu mogućnost regeneracije i povratka snage. Zapamtite: Bolje odvojiti sat vremena za kvalitetan i planirani trening, nego pola dana kontraproduktivnog naprezanja.

Mit broj 7:  Topla kupka nakon napornog treninga?

ČINJENICA: Zbog čega se nakon jučerašnjeg treninga jedva dižemo iz kreveta, a stepenice su nam živi horor? Prvenstveno, zbog mliječne kiseline koja nastaje u trenutku kada mišić stvara energiju bez dotoka zraka. Najbolji način da se riješite upale mišića je da nakon znojenja u teretani skočite pod hladan tuš. Hladna voda spriječit će tvoje bolno ustajanje iz kreveta sutradan.

beautiful-woman-enjoying-morning-relax-in-bed-picjumbo-com