Piše: Katarina Dropulić

Dani su sve duži i topliji, biljke su krenule cvjetati a vi se osjećate umorno i bez energije?

Za sve je kriv dobro poznati proljetni umor.

Tijekom zime zbog nedostatka topline i sunčeve energije organizam uspori te smanji aktivnost pa nagli porast temperature pridonosi razvoju simptoma, a neki od njih su: nedostatak energije, umor, pospanost, nesanica, napetost u mišićima – tvrde doktori.

Također, tijekom zime razina hormona sreće (serotonina) opada, a povećava se razina melatonina koja uzrokuje pospanost. Zamjenom ta dva hormona u proljetnim danima u organizmu dolazi do još veće iscrpljenosti. Da bih lakše prebrodili ovo turbulentno razdoblje i uživali u proljeću donosimo vam top 4 savjeta kako pobijediti umor.

  1. Zdravi doručak i zeleni čaj

Doručak nikako ne biste smjeli preskakati. On daje energiju za ostatak dana. Zobene pahuljice,voće, jaja i tost te orašasti plodovi su odlična kombinacija za započeti dobar dan. Ukoliko nemate vremena napraviti si klasičan doručak, uvijek postoji alternativa, a to su superbrzi smoothie-ji koji su gotovi u svega par minuta, a možete ih ponijeti i popiti usput. Umjesto kave, skuhajte si zeleni čaj. Bogat je antioksidansima, topi masne naslage, razbuđuje, poboljšava radnu memoriju i dobar je za probavu.

  1. Tjelesna aktivnost i dnevno svjetlo

Ukoliko ste u mogućnosti, što više vremena provodite vani, na prirodnom svjetlu. Dnevno prošetajte barem 30 minuta, a ukoliko možete probajte ubaciti određenu tjelesnu aktivnost, trčite ili vježbajte kod kuće. Tijekom tjelesne aktivnosti  oslobađaju se endorfin i oksitocin, hormoni euforije i ljubavi. A što nam više treba, zar ne? 😉

  1. Konzumirajte koenzim Q10 i magnezij

O važnosti i potrebama organizma za antioksidansima i mineralima ne trebamo puno govoriti. Magnezij je jedan od bitnijih minerala za funkcioniranje organizma, a nalazimo ga u orašastim plodovima, sjemenkama, žitaricama i lisnatom povrću. Također, veoma važnu ulogu ima i u detoksifikaciji. Jača kosti i mišiće,  živčani sustav  te oslobađa energiju. Koenzim Q10 snažan je antioksidans koji nalazimo u namirnicama životinjskog podrijetla (meso, perad, riba) ali i u ekstradjevičanskom  maslinovom, sojinom, grožđanom i repičinom ulju. Pomaže pri očuvanju krvožilnog sustava, jača imunitet  te se pokazao  dobar i kod kroničnog umora.

  1. Dovoljno sna

Ljudskom organizmu je potrebno oko 8 sati kvalitetnog spavanja da bih mogao normalno funkcionirati. Nedostatak sna dovodi do manjka energije, slabi nam koncentracija i pamćenje, a time i produktivnost tijekom dana. Stres je najveći neprijatelj dobrog sna. Jednostavne stvari poput kupke s eteričnim uljima, šalice toplog mlijeka ili nekog laganog  štiva mogu vam pomoći pred odlazak u krevet.  Ugasite TV i ostavite mobitel sa strane bar sat vremena prije spavanja.